Markee en Het Salon verbroederen en baren The Fat Lady
- Content
- 4 nov 2014 @ 08:00
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Storytelling
- 4 nov 2014 @ 08:00
- Redactie Contentmarketing
België ziet de geboorte van The Fat Lady, een nieuw soort communicatiebureau, ontstaan uit de fusie van contentbureau Het Salon en reclamebureau markee. ‘It ain’t over until the Fat Lady sings.’
The Fat Lady is een antwoord op de dilemma’s waar communicatieverantwoordelijken mee geconfronteerd worden, namelijk dat het steeds moeilijker wordt om mensen te bereiken, omdat:
- klassieke media minder hun job doen qua bereik;
- gedrag van mensen verandert: ze zijn kritischer (ze geloven reclame niet meer/ skippen reclame zelfs);
- de meeste communicatie gewoon het doel voorbijschiet; communicatie, gaat (alleen) uit van usp’s die hun houdbaarheidsdatum overschreden hebben,of het zijn generieke marcom-doelstellingen, die niet ingaan op de interesses van de consument.
Het feit is dat de meeste advertising nog altijd denkt in dezelfde formats, terwijl de consument al 10 jaar verder zit en alles keurt en beoordeelt op social media.
Reclame kan het zich niet meer permitteren om mensen te storen, zonder dat ze iets zinnig en authentiek te vertellen heeft. Het moet zelfs zo interessant en/of entertaining zijn, dat ze het willen delen met hun omgeving. De consument zal zelf kiezen waar en wanneer hij jou wil zien of horen, dus kan je maar beter maken dat je aanwezig bent en gevonden wordt op alle relevante kanalen. Dat vergt een ander soort communicatie.
In het post-advertising tijdperk wordt contentmarketing voorgesteld als alleszaligmakende oplossing. Tot op zekere hoogte is content wel de richting of het vertrekpunt, omdat je start vanuit de noden en interesses van je doelgroep. Maar het is niet voldoende. Het merkverhaal en de bijhorende content moet ook overgebracht worden, op een creatieve manier, via alle kanalen.
Alles begint natuurlijk bij het unieke merkverhaal, de kern van het merk, samen gebracht met de interesses en de noden van het publiek. Het is die ‘sweet spot’ die de basis moet vormen van alle communicatie.
De klassieke reclamebureaus hebben niet de storytelling skills en missen online kennis.Digitale bureaus weten helemaal niets van content, tenzij vanuit een SEO-prespectief en de contentbureaus missen de merkenkennis en advertisingtechnieken om contentcampagnes succesvol uit te rollen.
De toekomst is aan hybride bureaus die de inzichten hebben om customer centered te denken, de kunde hebben om aantrekkelijke content te produceren en advertising skills hebben om ze op een creatieve manier via alle mogelijke media te brengen. The Fat Lady brengt het kunnen en de ervaringen van Het Salon en markee samen in zo’n bureau.
Vooraan staan CEO en strateeg Koen Denolf, creatief directeur Frank Geerts, chief content officer Willem-Jan van Ekert en online manager Kim Van Vynckt.
The Fat Lady pleit voor een aanpak waarbij silo’s vervallen en hetzelfde verhaal op consistente en creatieve wijze via alle media, naar alle doelgroepen, ook de interne, wordt verteld.
The Fat Lady haalt haar naam uit Wagner’s Ring des Nibelungen en doelt op het gegeven dat in elke situatie nog alles mogelijk is en we elke probleemstelling als een nieuwe pagina beschouwen. En zo werken we naar een fantastische finale toe, wanneer op het einde de walkure Brünhilde zingt. ‘It ain’t over until the Fat Lady sings.’
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing