Winnaars Grand Prix Content Marketing 2014

Winnaars Grand Prix Content Marketing 2014
  • Content
  • 20 nov 2014 @ 20:40
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Awards

De winnaars van de Grand Prix Content Marketing zijn bekendgemaakt tijdens een feestelijke uitreiking in DeFabrique te Utrecht. Volgens René Repko, Chief Marketing Officer van Rituals en voorzitter van de eindjury van de Grand Prix Content Marketing, bewijst het recordaantal inzendingen dat de opmars van het vakgebied niet meer te stuiten is. ‘Ook als je kijkt naar de kwaliteit van de winnaars. Je kunt dan niet anders dan constateren dat contentmarketing volwassen is geworden. Topwerk van topmerken, die hiermee laten zien wat je als organisatie met een doordachte contentmarketingstrategie kunt bereiken.’

Bij de bureaus was LVB Networks de grote winnaar met maar liefst zes prijzen, ZB won drie prijzen, net als het Belgische Het Salon, Yune en MediaPartners Group. Born05, FHV BBDO en Head Office NL sleepten twee onderscheidingen in de wacht.

De Grand Prix Content Marketing zijn beloningen voor de beste contentmarketing-cases en de beste contentproducties in Nederland en België. De Grand Prix bestaat uit Awards voor de meest succesvolle strategieën en uit Bekroningen voor uitblinkende producties in specifieke deelgebieden. De Grand Prix is een initiatief van de Nederlandse branchevereniging Platform Content en de Belgische branchevereniging Custo. www.grandprixcm.nl

Awards

Awards Business to Consumer

  • Goud (Allerhande)
    Het juryoordeel: Goede verbinding tussen middelen, en verschillende functies per middel sterk benut. Bouwt aan een duurzame relatie met de doelgroep.
    Bureau: MediaPartners, in samenwerking met Room en Fabrique
    Opdrachtgever: Ahold
  • Zilver (#morecrapfromtheweb)
    Het juryoordeel: Dit is content die de doelgroep leuk vindt – in plaats van content waarvan makers dénken dat het leuk is voor de doelgroep.
    Bureau:FHV BBDO
    Opdrachtgever: Hi
  • Brons (Let’s celebrate hockey)
    Het juryoordeel: Zit goed in elkaar ondanks bescheiden middelen. Manier waarop het is uitgegeven is knap gedaan. Slim gebruik van content.
    Bureau: Head Office NL
    Opdrachtgever: KNHB

Awards Business to Business

  • Goud (Leren van)
    Het juryoordeel: Sterke uitvoering van heldere strategie. Goed voorbeeld van bereiken doelen via content. Ingezette middelen zijn complementair.
    Bureau: ZB Communicatie
    Opdrachtgever: Pensioen Fonds Zorg en Welzijn (PFZW)
  • Zilver (Foodbrigade)
    Het juryoordeel: Goed gemaakt, goede strategie. Keuze voor zakelijk helpen koks is slim. Goede mix tussen vele contentvormen en uitstekende executie!
    Bureau: LVB Networks
    Opdrachtgever: Sligro

Awards Business to Employee

  • Goud (My T-Share)
    Het juryoordeel: Gedurfde, vernieuwende aanpak. Grote medewerkersbetrokkenheid, o.a. door feedback serieus te nemen. Snel, interactief, toegankelijk.
    Bureau: ZB Communicatie
    Opdrachtgever: T-Mobile Netherlands BV
  • Zilver (Werken voor Nederland)
    Het juryoordeel: Fantastische uitvoering van doelstelling. Geeft overheid gezicht en vergroot daarmee (intern) de bedrijfstrots. Effectief en fraai.
    Bureau: Rhinofly
    Opdrachtgever: Ministerie van Binnenlandse Zaken
  • Brons (Teamwerk)
    Het juryoordeel: Lef in interne communicatie door openbaar maken van interne informatie. Wisselwerking tussen Facebook en de andere middelen werkt.
    Bureau: ZB Communicatie
    Opdrachtgever: BAM Rail

Awards Charity

  • Zilver (Nederland Monumentenland)
    Het juryoordeel: Aansprekende middelenkeuze, goede visuele invulling. Goed nagedacht over strategie – middelen – effect. Veel engagement.
    Bureau: LVB Networks
    Opdrachtgever: Nationaal Restauratiefonds en BOEi
  • Brons (Welkom Otter)
    Het juryoordeel: Crowdfunding-actie is effectief ingezet. Persoonlijke betrokkenheid van de boswachter draagt bij aan behalen van doelen.
    Bureau: Natuurmonumenten
    Opdrachtgever: Natuurmonumenten
Bekroningen

Bekroningen Online

  • Beste Infographic (Foodbrigade ‘Onderzoek: wat niet mag ontbreken op een menukaart’)
    Het juryoordeel: Niet per se creatief of interactief. Maar oersimpel en degelijk. Zeer effectief ingezet en door zijn eenvoud sterk communicerend.
    Bureau: LVB Networks
    Opdrachtgever: Sligro
  • Beste Gebruik Fotografie (UWV Magazine)
    Het juryoordeel: Hét bewijs dat beeld meer zegt dan duizend woorden. Het beeld roept emotie op en trekt je dit online magazine in. Topcontent!
    Bureau: MediaPartners Group
    Opdrachtgever: UWV
  • Beste Gebruik User Generated Content (De Mooiste Tuinen van Nederland)
    Het juryoordeel: Laagdrempelig platform. Volledig gebaseerd op content die gemaakt en gedeeld wordt door de doelgroep. Zeer toegankelijk en veel bekeken.
    Bureau: LVB Networks
    Opdrachtgever: Intratuin
  • Beste Online Magazine (ING World)
    Het juryoordeel: Serieuze onderwerpen en content, normaal verteld en uitnodigend gebracht. Uitstekend rekening gehouden met wie je wilt bereiken.
    Bureau: Born05/5IVE
    Opdrachtgever: ING
  • Beste Content Platform (Foodbrigade)
    Het juryoordeel: Helder, slim en creatief opgezet. Duidelijke doelstelling, interessante content. Voorbeeld van wat contentplatform moet zijn.
    Bureau: LVB Networks
    Opdrachtgever: Sligro

Bekroningen Videomarketing

  • Beste Videokanaal (Schiphol TV)
    Het juryoordeel: Gebruikt YouTube maximaal. Bedient veel groepen en speelt knap in op behoefte aan informatie op veel onderwerpen. Hoge kwaliteit!
    Bureau: Scripta
    Opdrachtgever Schiphol Group N.V.
  • Beste Uitlegvideo (Allerhande stap-voor-stap kookvideo’s)
    Het juryoordeel: In de basis sec en simpel, in de uitvoering heel goed gedaan. Effectief, helder, zonder poespas. Goed geschoten, goed script.
    Bureau: MediaPartners Group
    Opdrachtgever: Ahold
  • Beste Video (Stabilo WK Viral)
    Het juryoordeel: Een hit in heel Nederland en daarbuiten. Door een zeer creatieve aanpak, prachtig en snel uitgewerkt. Hoge product value. Chapeau!
    Bureau: Yune
    Opdrachtgever: Stabilo Nederland
  • Beste Videoserie (Stabilo Stripe Up Your Life)
    Het juryoordeel: Knap gevonden en uitgewerkt. ‘Ouderwets’ product in moderne jas. Verrassend goed, origineel gemaakt. Super effectief, groot bereik.
    Bureau: Yune, i.s.m. Social 1nfluencers
    Opdrachtgever: Stabilo Nederland

Bekroningen Print

  • Beste Infographic (‘Kom je op de koffie?’ C1000 Magazine)
    Het juryoordeel: Een duidelijke plaat die nieuwsgierig maakt. Als scholieren je infographic willen gebruiken voor een spreekbeurt, doe je iets goed.
    Bureau: LVB Networks
    Opdrachtgever: C1000 Magazine
  • Beste Artikel (Ça Va? ‘Van boefjes naar patiënt)
    Het juryoordeel: Met kop en schouders beste inzending. Zet aan tot nadenken en discussie. De persoonlijke emotie van de schrijver dwingt tot lezen.
    Bureau: Het Salon
    Opdrachtgever: CM
  • Beste Gebruik Fotografie (Delta Lloyd Magazine)
    Het juryoordeel: Schitterende fotografie, pure esthetiek. Veel foto's zijn zèlf al mooie verhalen. Je begrijpt meteen waar het over gaat.
    Bureau: Proof Reputation
    Opdrachtgever: Delta Lloyd
  • Beste Cover (Zienrs)
    Het juryoordeel: ‘What you see is what you get’. Je weet meteen waar dit blad over gaat. Buitengewoon effectief – en een zeer consistente coverlijn.
    Bureau: Head Office NL
    Opdrachtgever: Dealer for Dealer
  • Beste Ontwerp (Veertien Achttien)
    Het juryoordeel: Linkt op aansprekende manier het verleden met het heden. Leuk, interactief en boeiend gepresenteerd. Stemmig – maar niet rouwig.
    Bureau: Stapel
    Opdrachtgever: Projectvereniging Bie & Toerisme Leiestreek
  • Beste Magazine (Ça Va?)
    Het juryoordeel: Publieksblad waardig. Een klasse-redactie. Opiniërend, gevarieerd, verrassend beeld. Niet commercieel, wel relevant voor het merk.
    Bureau: Het Salon
    Opdrachtgever: C

Overige bekroningen

  • Beste Analytics (Uitgelicht)
    Het juryoordeel: De juiste content voor de juiste consument. Dagelijkse sturing op basis van feiten: Google, analytics en forecasting. Modelcase.
    Bureau: Born05
    Opdrachtgever: Bol.com
  • Beste Conversie (Belisol Magazine)
    Het juryoordeel: De feiten spreken voor zich. Wekelijks meer dan 200 leads en een omzetrealisatie van 288.000 euro. Hier kunnen we veel van leren.
    Bureau: Propaganda
    Opdrachtgever: Group A
  • Beste Verdiende Aandacht/ PR (België is geen eiland)
    Het juryoordeel: Met guerilla-achtige aanpak aandacht in vrijwel alle nieuwsmedia. Goed uitgevoerd en het effect spreekt boekdelen.
    Bureau: Het Salon
    Opdrachtgever: 11.11.11            
  • Beste Vernieuwing (#morecrapfromtheweb)
    Het juryoordeel: Effectief gebruik van content in een campagne. Heel goed gescript en uitgevoerd. Knap crossmediaal ingezet met groot versterkend effect.
    Bureau: FHV / BBDO
    Opdrachtgever: Hi
  • Beste Inhoud (Stabilo WK Viral)
    Het juryoordeel: Miljoenen views zeggen alles over de inhoud. Slim gemaakt met weinig budget en middelen. Blinkt uit door eenvoud. Briljante timing.
    Bureau: Yune
    Opdrachtgever: Stabilo Nederland

Student Talent Award

  • Eerste plaats: (NS Verbindt)
    Het juryoordeel: “NS Verbindt” blinkt uit door een creatief gebruik van verschillende media, door een goede inleving in en toespitsing op de doelgroep, door een aansprekende uitwerking in een videoboodschap en door een uitgebreide strategische verantwoording.
  • Tweede plaats: (Wil Weg)
    Het juryoordeel: Het tijdschrift steekt zowel qua journalistiek als vormgeving uitstekend in elkaar. Informeert over en enthousiasmeert voor een studie in andere ook exotische landen.
  • Derde plaats: (Miss V)
    Het juryoordeel: Sterk qua vormgeving en gevarieerd in onderwerpkeuze, waarbij de link met voetbal bij een grote variëteit aan onderwerpen consequent wordt vastgehouden.

Het complete overzicht van alle winnaars en de genomineerde cases is te vinden op de website van de Grand Prix Content Marketing. 

Het complete overzicht van alle winnaars en de genomineerde cases is te vinden op de website van de Grand Prix Content Marketing.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken