Albert Heijn zwaait reclame-icoon Van Dalen uit

Albert Heijn zwaait reclame-icoon Van Dalen uit
  • Content
  • 28 dec 2014 @ 18:50
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentVideoTelevisie

Harry Piekema, alias meneer Van Dalen, vindt na tien jaar trouwe dienst nieuwe uitdaging. De populaire supermarktmanager meneer Van Dalen afscheid van het Nederlandse publiek. Acteur Harry Piekema schittert nog één keer in een speciaal samengestelde commercial, die tot en met 30 december 2014 te zien is op Nederlandse televisie.

In het persbericht somt Albert Heijn de successen van Van Dalen op. Op 19 juni 2004 zendt Albert Heijn de eerste commercial met meneer Van Dalen uit. 

  • In totaal maakt Albert Heijn 153 commercials met meneer Van Dalen in de hoofdrol;
  • De commercials met meneer Van Dalen ontvangen 33 keer een nominatie voor een Gouden Loeki. In 2008 wint Harry Piekema een oeuvre-award voor zijn rol in de Albert Heijn campagne;
  • Uit consumentenonderzoek blijkt dat commercial "Begin je eigen winkeltje met de gratis mini's van  Albert Heijn" de hoogste waardering van consumenten krijgt (wk.15-17, 2012);
  • De laatste officiële commercial waarin supermarktmanager Van Dalen een rol speelt is de ‘Bedankt’  commercial, die speciaal in het teken van het afscheid van supermarktmanager Van Dalen staat;
  • Op dinsdag 30 december 2014 om 22:22 uur is meneer Van Dalen voor het laatst in een Albert  Heijn commercial te zien op de zender SBS6;
  • Op ah.nl/bedankt en het Albert Heijn youtube-kanaal zijn tot ver in januari 2015 de leukste  commercials met supermarktmanager Van Dalen te zien.

Harry Piekema legt uit
‘Met trots kijk ik terug op de afgelopen tien jaar. Het is altijd goed te stoppen als je er nog plezier in hebt. Ik wil graag meer gaan acteren, in het bijzonder op het toneel. Daarnaast wil ik activiteiten oppakken die zich soms moeilijk laten combineren met de rol als supermarktmanager Van Dalen. Denk daarbij aan mijn rol als voice-over voor de natuurfilm ‘De Nieuwe Wildernis’. In de toekomst wil ik graag een rol spelen bij de promotie van een dergelijke productie. Ik zal de mensen van Albert Heijn, het bureau TBWA, de filmcrew, maar vooral ook alle klanten die door de jaren heen fan van mij zijn geworden, enorm gaan missen. Maar ik kijk ook vooruit naar mijn regie van 'Mrs. Picasso' in januari en de festival-voorstelling 'Onbekend' die ik aankomende zomer wil spelen.’

Omni-channel marketing
Adriaan Thierry, directeur Omni-channel Marketing & Format van Albert Heijn, zegt in het persbericht: ‘Albert Heijn kijkt dankbaar terug op de inzet van Harry Piekema als meneer Van Dalen. We zijn Harry en het hele TBWA-team veel dank verschuldigd voor alle mooie en humorvolle optredens in onze reclame. Harry heeft de afgelopen tien jaar op een heel eigen en betrokken wijze invulling gegeven aan de rol van manager Van Dalen in de Albert Heijn supermarkt. Hij zette net een stapje meer en deed er alles aan het onze klant naar de zin te maken en te verrassen. Harry verdient met recht een mooi uitzwaai-moment.’

Bekijk hier de laatste commercial met supermarktmanager Van Dalen in de hoofdrol.



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken