Oracle zet doodzonden contentmarketing op een rijtje

Oracle zet doodzonden contentmarketing op een rijtje
  • Content
  • 8 dec 2014 @ 16:13
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded content

Wie aan contentmarketing doet moet vooral niet over zichzelf praten. Het moet juist over de lezer gaan! En er is geen wet die zegt dat je iedere keer als je met je doelgroep communiceert moet proberen iets te verkopen. Oracle Marketing Cloud laat ons in een pdf-document zien hoe je de belangrijkste doodzonden in contentmarketing kunt vermijden.

Hierbij de lessen die Oracle ons leert: 

- Lever relevante content aan de juiste persoon op het juiste moment via het meest geëigende kanaal.

- Pas de drie R’s – Repurpose, Recycle, Reuse – toe op zoveel mogelijk van je content, maar houd in gedachte dat Republish niet één van deze drie R’s is. Varieer dus in woordgebruik en gebruik de originele versie van je content dus niet vaker dan één keer.

- Those who fail to plan, plan to fail. Je houdt elke andere marketing campagne bij. Waarom zou contentmarketing anders zijn? Stel je doelen vast en meet het resultaat van je contentmarketing inspanningen om zeker te zijn dat je je doelen haalt of overstijgt.

- Zelfs de beste content die ooit is gecreëerd haalt niets uit als je hem niet met de wereld deelt. Je doelgroep komt niet simpelweg omdat jij iets hebt gemaakt. Je zult ze er eerst alles over moeten vertellen, en dan komen ze misschien naar je toe.

- Als je aan content marketing doet, doe je het of voor 100 procent. Er is niet zoiets als ‘een beetje in de bus zitten’. Begin niet tenzij je een plan hebt van begin tot eind.

- Alle content moet de lezer aanzetten om iets te doen. Post je bij voorbeeld een blog over een white paper dat je geschreven hebt, roep dan aan het eind je lezer op het volledige white paper te downloaden.

- De content die je schrijft is waarschijnlijk bedoeld om door mensen gelezen te worden. Gebruik dus gewone-mensen-taal en bewaar robotachtig, technisch jargon voor een intern document.

- Gewone-mensen-taal betekent niet dat je van je merkwaarden moet afwijken. Als spreektaal niet bij jouw merk hoort, schrijf dan niet ineens ‘hee, jongens, moet je luisteren’ in je blog.

Het hele document is op deze site te lezen!

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken