Rabobank deelt 80 lokale verhalen op abri-posters
- Content
- 27 jan 2015 @ 13:11
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - StorytellingBranded contentCampagnes
- 27 jan 2015 @ 13:11
- Redactie Contentmarketing
Rabobank start volgende week met een abri-campagne. Op de abri’s vertellen mensen hoe zij hun regio, stad of dorp sterker maken en wat de rol van de bank daarbij is. In totaal komen er 7 duizend abri-posters met 80 verhalen uit de praktijk die deel uitmaken van de Rabobankcampagne ‘Een aandeel in Elkaar’. Doel van de campagne is om de verbinding met de samenleving te herstellen.
De verhalen variëren van het ondersteunen van een ontmoetingscentrum voor ouderen, de jeugdbrandweer, een startersfonds, een hospice en het jeugdsportfonds tot support voor een kaasmakerij annex arbeidsmarkt re-integratie, de lease van zonnepanelen, senioren-bankservice, financiële educatie voor scholieren en iPad-lessen voor ouderen. De abri’s in Groningen vertellen een ander verhaal dan de abri’s in Zeeland, zoals de klant op de abri’s in Heusden een andere is dan de klanten op de abri’s in Amerstreek en Peelland. Zo meldt het persbericht.
Lokaal gezicht
Zo krijgen 7 duizend abri’s in Nederland een specifiek, lokaal gezicht. Er zijn ook lokale banken die ervoor hebben gekozen gebruik te maken van de voorbeelden uit de landelijke campagne, zoals het verhaal van het Jeugdsportfonds. Deze voorbeelden zijn zichtbaar op nog eens zo’n 4 duizend abri’s.
Ogilvy & Mather
Het is voor de eerste keer dat de Rabobank kiest voor een combinatie van landelijke zichtbaarheid en specifieke, lokale invulling van abri’s. Het is een aanpak die past bij de coöperatieve bank. De lokale Rabobanken zijn van betekenis voor de lokale economie en samenleving, zo staat in het persbericht. Door de schijnwerpers te zetten op die optelsom, laat de bank zien waarin ze onderscheidend is. De reclamecampagne is het resultaat van de samenwerking tussen Rabobank en het reclamebureau Ogilvy & Mather Amsterdam.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing