Rabobank deelt 80 lokale verhalen op abri-posters

Rabobank deelt 80 lokale verhalen op abri-posters
  • Content
  • 27 jan 2015 @ 13:11
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • StorytellingBranded contentCampagnes

Rabobank start volgende week met een abri-campagne. Op de abri’s vertellen mensen hoe zij hun regio, stad of dorp sterker maken en wat de rol van de bank daarbij is. In totaal komen er 7 duizend abri-posters met 80 verhalen uit de praktijk die deel uitmaken van de Rabobankcampagne ‘Een aandeel in Elkaar’. Doel van de campagne is om de verbinding met de samenleving te herstellen.

De verhalen variëren van het ondersteunen van een ontmoetingscentrum voor ouderen, de jeugdbrandweer, een startersfonds, een hospice en het jeugdsportfonds tot support voor een kaasmakerij annex arbeidsmarkt re-integratie, de lease van zonnepanelen, senioren-bankservice, financiële educatie voor scholieren en iPad-lessen voor ouderen. De abri’s in Groningen vertellen een ander verhaal dan de abri’s in Zeeland, zoals de klant op de abri’s in Heusden een andere is dan de klanten op de abri’s in Amerstreek en Peelland. Zo meldt het persbericht.

Lokaal gezicht
Zo krijgen 7 duizend abri’s in Nederland een specifiek, lokaal gezicht. Er zijn ook lokale banken die ervoor hebben gekozen gebruik te maken van de voorbeelden uit de landelijke campagne, zoals het verhaal van het Jeugdsportfonds. Deze voorbeelden zijn zichtbaar op nog eens zo’n 4 duizend abri’s.

Ogilvy & Mather
Het is voor de eerste keer dat de Rabobank kiest voor een combinatie van landelijke zichtbaarheid en specifieke, lokale invulling van abri’s. Het is een aanpak die past bij de coöperatieve bank. De lokale Rabobanken zijn van betekenis voor de lokale economie en samenleving, zo staat in het persbericht. Door de schijnwerpers te zetten op die optelsom, laat de bank zien waarin ze onderscheidend is. De reclamecampagne is het resultaat van de samenwerking tussen Rabobank en het reclamebureau Ogilvy & Mather Amsterdam.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken