Hbo en Vice sluiten deal voor dagelijks nieuwsprogramma

Hbo en Vice sluiten deal voor dagelijks nieuwsprogramma
  • Content
  • 27 mrt 2015 @ 16:13
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekVideoInteractie

Home Box Office en Vice hebben vandaag bekendgemaakt dat zij hun samenwerking uitbreiden en verlengen om de komende vier jaar meer en vaker Vice -nieuwscontent op Hbo te brengen. Met deze nieuwe samenwerking zullen abonnees van Hbo de onderzoeksjournalistiek en brekend nieuwscontent van Vice aangeboden krijgen in verschillende formats.

Deze formats zullen onder andere bestaan uit: 

  • Een dagelijkse Vice -nieuwsuitzending: 5 dagen per week, afleveringen van een half uur, 48 weken per jaar
  • Het wekelijkse programma op Hbo: een verlenging van 4 jaar (met een toename van 14 naar 35 afleveringen per jaar) van de met een Emmy® bekroonde documentaireserie Vice on Hbo.
  • Vice Specials: Vice zal de komende 4 jaar 32 langere specials maken voor Hbo.

Logische volgende stap
Ook wordt er op Hbo Now, de online streamingservice, een Vice -kanaal gelanceerd dat toegang zal bieden tot Vice -content voor alle abonnees.
'Shane en het Vice -team hebben baanbrekende en dynamische verhalen gemaakt over de hele wereld. Van de frontlinies in Oekraïne en de ijsbergen van Antarctica tot de straten van Ferguson -Vice News helpt ons om grip te krijgen op een steeds ingewikkeldere wereld. Deze uitbreiding van de samenwerking tussen Hbo en Vice , die bestaat uit meer shows, meer documentaires, en zelfs een dagelijkse nieuwsuitzending, is een logische volgende stap in onze partnership. Hbo kan niet wachten om met het team te werken en hen te helpen om de verhalen te vertellen die onze wereld definiëren,' zeiden Richard Plepler, ceo Hbo, en Michael Lombardo, hoofd van Hbo Programming.

Nieuwe stem
Shane Smith, oprichter en ceo van Vice : 'Ik denk dat het belangrijkste dat ik in de afgelopen twintig jaar heb geleerd over journalistiek, is dat het steeds moeilijker wordt om onafhankelijk te blijven naarmate je groter wordt. Deze deal geeft Vice de vrijheid om achter elk verhaal, waar dan ook ter wereld, aan te gaan en daarbij volledig onafhankelijk te blijven. Deze samenwerking is een geweldige kans en daar zijn wij ons bij Vice bewust van.'
'Samen met Hbo zullen we onze nieuwscontent verder uitbreiden, met een dagelijkse nieuwsuitzending op Hbo, meer afleveringen van Vice on Hbo, en meer diepgravende specials, zoals ons recente Special Report over kanker. Deze baanbrekende deal zal een nieuwe stem in het nieuws creëren.'

Dagelijks format
De nieuwe samenwerking komt voort uit het succes van de tv-serie Vice on Hbo, die afgelopen augustus een Primetime Emmy® in de categorie Outstanding Informational Series or Special won, en een alternatieve bron van ongepolijste nieuwscontent is geworden. Vice on Hbo onderzoekt wekelijks de meest dringende issues van onze wereld, van burgeroorlogen en terrorisme tot overheidscorruptie, wetteloze grensgebieden en dreigende milieurampen.
De nieuwsuitzending zal de journalistiek op locatie, zoals kijkers dat gewend zijn van Vice, in een dagelijks format brengen. De organisatie zal gebruik maken van het netwerk van meer dan dertig kantoren wereldwijd om kijkers de belangrijkste verhalen van de dag te kunnen brengen.

In de 32 specials zullen achtergrondjournalistieke verhalen gebracht worden over urgente onderwerpen, zoals recentelijk de special over het gebruik van dodelijke virussen om kanker mee te bestrijden, of die over hoe door klimaatverandering de ijskappen in Antarctica smelten.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken