LVB Networks wint contentmarketingpitch ABN Amro

LVB Networks wint contentmarketingpitch ABN Amro
  • Content
  • 19 mrt 2015 @ 12:37
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • PitchesBranded content

ABN Amro MeesPierson kiest voor LVB Networks als partner in contentmarketing. De grootste private bank van Nederland gaat na een uitgebreide pitch samenwerken met het Amersfoortse contentmarketingbureau. De vernieuwde contentstrategie bevat onder meer een online platform, magazine, video’s en social media.

LVB Networks ontwikkelde samen met ABN AMRO MeesPierson een contentstrategie waarin de wereld van vermogende klanten centraal staat. Ferdinand Parijs, directeur marketing strategie bij ABN Amro MeesPierson: ‘In de financiële dienstverlening ligt het accent in communicatie al snel op je expertise. Samen met LVB Networks kozen we onder de noemer ‘Financial Focus’ voor een strategie waarbij niet ons productaanbod, maar de vragen die bij vermogenden leven centraal staan. In alle uitingen van Financial Focus moet blijken dat we de wereld van onze klanten niet alleen kennen, maar ook begrijpen. Dit zie je terug in het magazine, de video tutorials over veelvoorkomende vermogensvragen en in de content op het online platform.’ Zo meldt het persbericht. 

Content die echt kan helpen en inspireren
Binnen het contentdomein Financial Focus zet de private bank een breed scala aan middelen in waarin de vernieuwde website (binnenkort live: www.financialfocus.nl) en het tweemaandelijkse magazine de rode draad vormen. Jean-Paul Absil, partner bij LVB Networks: ‘Het winnen van deze pitch sterkt ons in de gedachte dat wij als full service contentmarketingbureau de juiste keuze maken door de contentbehoefte van de doelgroep centraal te stellen. We zetten onze financieel economische kennis dan ook graag in om de klanten van ABN AMRO MeesPierson op inspirerende wijze te voorzien van relevante content.’ De vernieuwde website gaat een mix van inspirerende en financieel inhoudelijke content bieden. Absil: ‘Het contentplatform brengt vermogende klanten achtergrondverhalen over de wereld van kunst of blogs van ondernemers. Daarbij verzorgen specialisten van de bank concrete tips voor vermogenden of nieuws over veranderde regelgeving.’

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken