Eervolle Sabre-vermelding voor Leene Communicatie

Eervolle Sabre-vermelding voor Leene Communicatie
  • Content
  • 20 apr 2015 @ 13:05
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommunicatieAwardsJournalistiek

Leene Communicatie heeft een eervolle vermeldingen in de wacht gesleept voor de beste blog/opiniebijdrage in Europa in 2014. Dat is bekend gemaakt door het prestigieuze Holmes Report. Het ‘Certificate of Excellence’ is toegekend voor de opiniebijdrage die Leene Communicatie schreef in opdracht van de Rotterdamse Pauluskerk. Holmes Report reikt jaarlijks prijzen uit aan de beste communicatiebureaus van Europa op basis van concrete cases. Ruim 2.000 bureaus doen aan mee aan deze jaarlijkse competitie.

In de opiniebijdrage stelt de voorman van de Pauluskerk – ds. Dick Couvée – de verschillen tussen rijk en arm aan de orde. Couvée roept op tot meer begrip voor mensen die leven in financieel moeilijke omstandigheden. Het stuk kreeg de titel ‘wegkijkstaat’ mee, een woord dat in de Nederlandse taal nog niet bestond en door Van Dale werd voorgedragen als Woord van het Jaar 2014. Het woord ‘wegkijkstaat’ is in het Engels vertaald naar ‘turn a blind eye’ society’ door vertaalster Coline Lugassy en werd opgenomen in het officiële ‘Legal and Economic Lexicon’.

Wegkijkstaat
Het artikel ‘Nederland verandert van verzorgingsstaat in wegkijkstaat’ is op 30 juni 2014 gepubliceerd in NRC Next en NRC Handelsblad en kreeg enorm veel aandacht en respons. Het verscheen in tal van andere dagbladen en op weblogs als Joop.nl en SocialeVraagstukken.nl, leidde tot veel uitnodigingen voor spreekbeurten en interviewverzoeken en bereikte miljoenen mensen. In de EMEA-regio zijn in de categorie 'Blogs and Subject Matter Experts’ in totaal 4 eervolle vermeldingen uitgereikt, waarvan er één ging naar een Nederlandse case. De winnende case is Lil-Lets Let's Talk, gemaakt door Shine Communications uit Londen.

Gouden Sabre Award
Leene Communicatie is nog in de race voor een gouden Sabre Award van Holmes Report met de PR voor de Nuon Club Competitie. De uitslag hiervan wordt op 19 mei bekend gemaakt in Londen. Zo meldt het persbericht.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken