NS stemt content website af op reiziger
- Content
- 21 apr 2015 @ 12:33
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded contentWebsiteCustomer JourneyDigitaal
- 21 apr 2015 @ 12:33
- Redactie Contentmarketing
NS International wil haar online bezoekers relevante content aanbieden op basis van hun interesses (behavioral targeting). Daarom gingen zij een halfjaar aan de slag met BlueConic. Er werden een aantal cases parallel uitgezet om te kijken of de conversie en klanttevredenheid door behavioral targeting inderdaad zouden verbeteren. Inmiddels zijn conversie en klanttevredenheid toegenomen en gaat NS door met BlueConic van GX Software.
In een van de cases werd bepaalde content afgestemd op persoonlijke interesses van bezoekers, zoals hun voorkeursbestemming. Op basis van die voorkeuren, deed BlueConic een passend aanbod. Deze vorm van behavioral targeting leverde ruim twee keer zoveel conversie op dan bij bezoekers waarbij de content niet werd gepersonaliseerd. Zo meldt het persbericht.
Boekingalert-service
In een andere case werd getest of de klanttevredenheid toenam met een boekingsalert-service. Bezoekers kunnen zich hiervoor aanmelden als ze een reis willen boeken die op dat moment nog niet beschikbaar is. Ze krijgen dan een e-mail als de reis wel te boeken is. Deze vorm van behavioral targeting had een positief effect op de klanttevredenheid: 35 procent van de bezoekers die een niet-beschikbare reis wilde boeken, maakte gebruik van de alert-service. Bovendien beoordeelde 92 procent deze vervolgens met een 7 of hoger.
Reactie NS
Linda Molenaar, Marketeer Behoud bij NS International: ‘Behavioral targeting met BlueConic biedt oneindig veel mogelijkheden. De software meet alles, van clicks tot conversie. Deze data wordt helder en real-time weergegeven, waardoor je snel kunt beoordelen of je de juiste dingen aan het doen bent.’ NS verwacht dat de investering in BlueConic aich snel zal terugverdienen en zet de software nu structureel in op de website. De lopende cases uit de proefperiode zijn verder geoptimaliseerd en er worden reeds meerdere nieuwe cases uitgezet. NS International, onderdeel van NS, verkoopt treinreizen vanuit alle Nederlandse stations naar meer dan 3.000 internationale bestemmingen in 30 landen. Het bedrijf verkoopt onder meer kaartjes voor de hogesnelheidstreinen Thalys, ICE International, Eurostar en TGV.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- BlueConic
- personaliseren
- cases
- Content
- website
- reizigers
- conversie
- klanttevredenheid
- alert-service
- behavioral targeting
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing