Wat Athlon leerde over contentmarketing
- Content
- 14 apr 2015 @ 10:02
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - VideoBranded content
- 14 apr 2015 @ 10:02
- Redactie Contentmarketing
Op 1 december lanceerde LVB Networks samen met leasemaatschappij en mobiliteitsaanbieder Athlon het contentmarketingplatform Mobility Reporter. Voor mobiliteitsbeslissers: wagenparkbeheerders, HR-managers en CFO’s. Tamara van Essen, segment marketeer van Athlon, geeft de learned lessons.. ‘Wat willen we uitstralen? En wat wil onze doelgroep terugzien? Die twee antwoorden moeten samenkomen op één contentplatform. De tijd om dat af te stemmen duurde langer dan ik verwachtte, maar het is wel belangrijk om hiervoor de tijd te nemen.’
De hele organisatie moest contentmarketing minded worden. Van Essen vervolgt: ‘Contentmarketing is geen feestje van de communicatieafdeling. Dat kán ook niet, als is het alleen doordat je inhoudelijke kennis uit de hele organisatie nodig hebt. Maar als je collega’s te weinig inzicht hebben in wat je doelgroep wil lezen, krijg je te weinig relevante input binnen. Het werkt dus twee kanten uit.’
Vergeet de commerciële modus
‘Mensen hebben de neiging om een commercieel verhaal te vertellen en hun ideeën nog te veel baseren op het zenden en verkopen. Terwijl je dat juist net niet wilt met contentmarketing.’
Bonustip: ‘Geef al je collega’s een contentmarketingtraining en neem hen mee in het verhaal en de doelen van je platform’, aldus Van Essen tot slot. (Bron: LVB Networks)
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing