Partnership Microsoft en Fox rondom Wayward Pines
- Content
- 14 mei 2015 @ 14:45
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - OnlinePartnershipVideoTelevisie
- 14 mei 2015 @ 14:45
- Redactie Contentmarketing
Microsoft en Fox zijn een samenwerking aangegaan rondom de nieuwe serie Wayward Pines. De serie gaat vandaag - donderdag 14 mei 2015 - wereldwijd in 126 landen op dezelfde dag in première en is in Nederland om 22.00 uur te zien bij FOX. Microsoft omarmt Wayward Pines ter promotie van de Surface Pro 3 op haar contentplatform MSN.nl. Microsoft en Fox hebben gezamenlijk de speciale webserie Gone ontwikkeld, die als verdieping van het Wayward Pines-verhaal dient.
Genoemde verdieping is exclusief te zien op de site van MSN en op de site van Fox. Het digitale contentplatform MSN kent in Nederland maandelijks 4,5 miljoen unieke bezoekers en integreert online contentdiensten samen met partners als NRC, De Telegraaf en Voetbal International, Outlook.com, Bing, Skype en OneDrive. Zo meldt het persbericht.
Logische stap
‘De samenwerking tussen FOX en Microsoft/MSN.nl is een logische vervolgstap in de kruisbestuiving tussen de tv-wereld en online-wereld’, zegt Anneke Schogt, Country Manager Microsoft Advertising Nederland. De videocontent van de webserie Gone ligt in het verlengde van de tv-serie Wayward Pines en leent zich uitermate goed voor ons platform. Dit levert een meerwaarde voor de MSN.nl-gebruiker die na het kijken van Wayward Pines op zoek gaat naar meer.’
Wayward Pines
Wayward Pines is geregisseerd door M. Night Shyamalan, bekend van kaskrakers The Sixth Sense en Signs. De kijker volgt geheimagent Ethan Burke (gespeeld door Oscar-genomineerde Matt Dillon) die in een idyllisch stadje in Idaho (VS) aankomt met een missie: twee federale agenten opsporen. Hij raakt zelf direct betrokken bij een ongeval en ontwaakt zonder zijn persoonlijke eigendommen. Geen enkele telefoon in het dorp is in werking en niemand wil hem helpen. Tijdens zijn zoektocht naar de waarheid raakt hij steeds verder verwijderd van zijn rustige leventje. Dé vraag die centraal staat in de bloedstollende serie: zal Ethan Wayward Pines ooit levend verlaten?
Partnership
Susan van Geenen, Commercial Director van Fox International Channels Benelux: ‘Het partnership met Microsoft/MSN.nl is voor ons bijzonder waardevol. Het bevat alle mogelijke media- en marketingelementen van een global sponsorship, inclusief een sterke lokale activatie. In samenwerking met het Microsoft-team hebben we als spin-off van Wayward Pines voor Microsoft de webserie Gone gecreëerd. Deze webserie verdiept het Wayward Pines-verhaal en levert daarnaast extra content op voor de MSN.nl-gebruikers en Fox-fans.’
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- Fox
- partnership
- online wereld
- tv-wereld
- webserie
- videocontent
- kruisbestuiving
- verdieping
- MSN
- Wayward Pines
- contentplatform
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing