Head Office NL maakt jaarbericht voor NederlandSchoon

Head Office NL maakt jaarbericht voor NederlandSchoon
  • Content
  • 24 jun 2015 @ 08:05
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekPrint

Onlangs publiceerde de Stichting NederlandSchoon haar Jaarbericht over 2014. Het werd gemaakt door Head Office NL en kreeg de vorm van een magazine in plaats van het gebruikelijke verslag. Zo kon complexe, en niet voor iedereen even aansprekende materie, op aantrekkelijke en toegankelijke wijze worden gepresenteerd. Met het magazine wil NederlandSchoon haar stakeholders (gemeenten, overheid, bedrijfsleven en onderwijsinstellingen) bereiken en draagvlak voor de doelstellingen creëren.

In het magazine werden de inspanningen en resultaten gepresenteerd van alle acties en evenementen uit 2014. Ook moest het magazine uitdragen dat de stichting een kenniscentrum is op het gebied van zwerfafval en dat alle acties en initiatieven zijn gestoeld op degelijk, wetenschappelijk inzicht. Artikelen over praktijkcases boden inspiratie om zelf – als organisatie of particulier - actief aan de slag te gaan. Zo meldt het persbericht.

Vormgeving en huisstijl
Head Office NL tekende voor de cleane vormgeving, passend bij het onderwerp, gecombineerd met de huisstijlkleuren groen en blauw van NederlandSchoon. In de uitwerking stond de vormgeving voor de uitdaging een aantrekkelijk magazine over zwerfafval te maken, zonder zwerfafval te laten zien. Door niet met fotobeeld te werken, maar met kleine zwart/wit illustraties, is het gelukt zwerfafval op een subtiele en vooral schone manier weer te geven. Ook zorgen deze illustraties voor een verbindend element in de qua onderwerpen uiteenlopende artikelen. Middels infographics werd de complexe thematiek van NederlandSchoon toegankelijk en informatief gepresenteerd.


Over NederlandSchoon
Stichting NederlandSchoon voorkomt en bestrijdt zwerfafval in Nederland. Dit doet zij met activatiecampagnes (waaronder de Landelijke Opschoondag) voor het publiek en advies aan gemeentes, het bedrijfsleven en onderwijsinstellingen.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken