Het geheim van Jean Paul Spant

Het geheim van Jean Paul Spant
  • Content
  • 11 jun 2015 @ 21:01
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Storytelling

0to9 creëerde het fictieve karakter Jean Paul. Een Gooische excentriekeling en gevierde eventprofessional die al meerdere geslaagde events op zijn naam heeft staan. Hoe doet hij dit? Zijn geheim: de Bussumse eventlocatie Spant. Er is gekozen voor een storytelling aanpak zonder brochures of banners. In plaats daarvan maakt de doelgroep kennis met Jean Paul in een pakkende verhaallijn die zich langzaam ontvouwt via on- en offline kanalen.

Jean Paul bezoekt het profiel van eventmanagers op LinkedIn. Daarna ontvangen zij een gepersonaliseerde glossy ‘Gooische Geheimen’ (met de naam en foto van de ontvanger op de cover) waar Jean Paul honderduit praat over de Chaneldige plek Spant. Daarnaast heeft hij zijn eigen website met tips, een selectie video’s en is zijn charmante zichtbaarheid op diverse socials te vinden waar hij een inkijkje geeft in zijn leven als eventprofessional. Op deze manier leert de doelgroep druppelsgewijs Jean Paul kennen en wordt Spant op een natuurlijke wijze geïntroduceerd.

0to9
Jean Paul is bedacht door 0to9 Cross Creative Agency. Dit Rotterdamse bureau maakt marketing- en creatieve communicatieoplossingen: cross-mediale campagnes (offline, online en mobiel) die werken, altijd gebaseerd op een slimme strategie en een creatief concept en design. Dit doen zij vanuit Creative Cube in Rotterdam, in het hart van de stad.
Serotonine, 5-hydroxytryptamine of gewoon 0to9 is een stof in de hersenen waar je blij van wordt. Voor deze campagne is dat ook weer van toepassing.

Hieronder een introductievideo om kennis te maken.



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken