Moeders waarderen branded content op web en social media
- Content
- 25 jun 2015 @ 12:49
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekBranded contentDigitaal
- 25 jun 2015 @ 12:49
- Redactie Contentmarketing
De nieuwe generatie moeders is zeer marketingbewust in hun media gebruik, met name het web en social media. Het gebruik van media is een niet weg te denken onderdeel uit haar leven. Deze moeders zijn vooral op zoek naar praktische informatie. Dit blijkt uit een onderzoek dat Onderzoeksbureau The Choice uitvoerde in opdracht van Sanoma onder 896 vrouwen. In het onderzoek wordt gekeken naar work-life balance, mediagebruik, vrije tijdsbesteding, oriëntatie en aankoop van producten en het gedrag ten opzichte van media en reclame.
Moeders grijpen vooral naar media als de kinderen op bed liggen. ’s Avonds maken ze steeds vaker gebruik van video on demand sites, Youtube en Spotify. Moeders kunnen vooral niet zonder websites en social media (75% zegt afhankelijk te zijn van websites, 69% van social media). Net iets meer dan de helft van de moeders (54%) geeft dan ook aan onrustig te worden wanneer zij de smartphone niet bij de hand heeft. Zo meldt het persbericht.
Branded content is fijn
De meeste moeders voelen zich niet aangesproken door platte reclame (81%) en hebben het gevoel dat deze reclame niet voor hen bedoeld is (80%). Moeders met schoolgaande kinderen zijn het meest kritisch over reclame. Branded content in de vorm van een boodschap die voor haar situatie relevant is, vinden de moeders wél prettig om te ontvangen (59%). Gepersonaliseerde reclame bereikt moeders het best (62%).
Reactie Ouders van Nu Hoofdredacteur Ouders van Nu Hilde Tholen: ‘Dit onderzoek bevestigt wat wij bij Ouders van Nu al een tijd ervaren. Relevante informatie afgestemd op de situatie van de moeder en leeftijd van de kinderen werkt erg goed. Met behulp van onze database bereiken wij moeders heel persoonlijk met relevante informatie in bijvoorbeeld mailings. Hoe persoonlijker en relevanter de inhoud van de boodschap, hoe beter de conversie van de mailing is.’
Kort en bondig
Vrouwen worden ‘praktischer’ zodra ze moeder worden. Voor vele moeders is multitasken een tweede natuur geworden. Dit stelt eisen aan informatie en advies om moeders te bereiken: dit moet kort en bondig en afgestemd zijn op de persoonlijke situatie. In het onderzoek wordt onderscheid gemaakt tussen moeders die voor het eerst een kind krijgen (First Time Mums) en moeders met meerdere kinderen (Second Time Mums). Second Time Mums hebben de voorkeur om actief mee te praten, bijvoorbeeld door middel van het achterlaten van reviews. First Time Mums hebben liever passief informatie. Vooral Second Time Mums communiceren liever digitaal dan face-to-face. Moeders krijgen hun informatie het liefst van andere moeders uit haar omgeving (89%), vriendinnen (88%) en experts/deskundigen (86%). Aan informatie van BN’ers wordt het minste waarde gehecht (12%).
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- Ouders van Nu
- web
- social media
- digitale communicatie
- Sanoma
- Onderzoek
- mailings
- database
- moeders
- branded content
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing