Nieuwe minor 'transmedia storytelling' bij CMD Leeuwarden
- Content
- 17 jun 2015 @ 08:41
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - StorytellingMediastrategieBranded content
- 17 jun 2015 @ 08:41
- Redactie Contentmarketing
Na de zomer introduceert ziet Communicatie & Multimedia Design Leeuwarden het levenslicht de opleiding ‘transmedia storytelling’; een nieuwe stap in de ontwikkeling van het vertellen van multimediale verhalen waarbij de participatie van het publiek en de mix van fictie en non-fictie bepalend zijn. Inschrijven is nog mogelijk tot 1 september.
Een jongen bouwt met behulp van zijn Wii Motion mechanische vleugels en vliegt door een park in Den Haag. Sherlock Homes heeft een blog en in Azië vinden toeristen op het strand een ontsnapte rog met een tijgerpatroon op zijn rug. Of niet? Het zijn voorbeelden van de nieuwe verhalen. Of beter, een nieuwe manier van vertellen. Verhalen zoals Human Birdwings en Rayfish Footwear gingen op deze manier de hele wereld over. Maar ook de succesvolle televisieserie Feuten bediende zich vorige zomer van transmedia storytelling; de nieuwe ontwikkeling op het gebied van het vertellen van verhalen. Aan, met en door het publiek. Transmedia storytelling wordt nu onderwezen bij CMD Leeuwarden. Zo meldt het persbericht.
Crossmedia
In het verleden had ieder medium in communicatie zijn eigen domein, maar tegenwoordig worden verschillende media steeds vaker gecombineerd ingezet om een bepaalde doelgroep te bereiken. De afgelopen 10 jaar is de term crossmedia een algemeen instrument geworden om content te verspreiden. De komende jaren zal er, ook in Nederland, meer en meer worden geëxperimenteerd met transmediale concepten. Vanuit het werkveld is er volgens het opleidingsinstituut een grote behoefte aan toekomstige ontwerpers van transmediale verhalen. Wat we de komende tijd nodig zullen hebben zijn goede multi-platform verhalenvertellers en wereldbouwers.
Bedrijfsleven
De minor ‘transmedia storytelling’ zet in op kennisontwikkeling en op het experiment. Opdrachtgevers worden partners in een community waarbij ze samen met de studenten en docenten werken aan kennisontwikkeling. Bedrijven als Spektor en UDC events (o.a. Dance Valley) maar ook een festival zoals Welcome the the Village zetten eind augustus samen met CMD Leeuwarden de nieuwe stap in de ontwikkeling van transmedia storytelling en onderwijs.
Studenten kunnen zich tot 1 september nog steeds inschrijven voor komend schooljaar via de NHL Hogeschool website.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- studenten
- partners
- CMD Leeuwarden
- verhalen
- Dance Valley
- minor transmedia storytelling
- NHL Hogeschool
- platform
- aanmelden
- festivals
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing