Hubly mislukt als content marktplaats voor freelancers

Hubly mislukt als content marktplaats voor freelancers
  • Content
  • 10 jul 2015 @ 16:10
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Journalistiek

De in 2014 gelanceerde content marktplaats voor freelancers en opdrachtgevers gaat eind van de maand uit de lucht. ‘De bottleneck van ons platform waren de opdrachten, want die bleven achter. We hadden 2300 gebruikers’, aldus business developer Paul van der Werf van Sannoma Innovation Lab.

Hubly was een van de interne start-ups binnen het Sanoma Innovation Lab maar bleek na meerdere pogingen niet financieel succesvol. Vraag en aanbod van tekst, beeld, fotografie, video en design zouden elkaar vinden op Hubly.nl. Freelancers betaalden na een proefperiode van 30 dagen 17,50 euro per maand, opdrachtgevers plaatsen hun opdracht gratis.

Business model
Leonard Bukenya, manager SanomaLab: 'Het team heeft een uitzonderlijke prestatie neergezet met Hubly. Er is een werkende marktplaats neergezet en we hebben de behoefte vanuit de freelancers duidelijk aangetoond. Helaas was het lastiger om een business model te vinden wat aansloot op de vraag vanuit opdrachtgever.' Hubly had geen bemiddelende rol maar was  faciliterend in het bij elkaar brengen van vraag en aanbod.
 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken