Hubly mislukt als content marktplaats voor freelancers
- Content
- 10 jul 2015 @ 16:10
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Journalistiek
- 10 jul 2015 @ 16:10
- Redactie Contentmarketing
De in 2014 gelanceerde content marktplaats voor freelancers en opdrachtgevers gaat eind van de maand uit de lucht. ‘De bottleneck van ons platform waren de opdrachten, want die bleven achter. We hadden 2300 gebruikers’, aldus business developer Paul van der Werf van Sannoma Innovation Lab.
Hubly was een van de interne start-ups binnen het Sanoma Innovation Lab maar bleek na meerdere pogingen niet financieel succesvol. Vraag en aanbod van tekst, beeld, fotografie, video en design zouden elkaar vinden op Hubly.nl. Freelancers betaalden na een proefperiode van 30 dagen 17,50 euro per maand, opdrachtgevers plaatsen hun opdracht gratis.
Business model
Leonard Bukenya, manager SanomaLab: 'Het team heeft een uitzonderlijke prestatie neergezet met Hubly. Er is een werkende marktplaats neergezet en we hebben de behoefte vanuit de freelancers duidelijk aangetoond. Helaas was het lastiger om een business model te vinden wat aansloot op de vraag vanuit opdrachtgever.' Hubly had geen bemiddelende rol maar was faciliterend in het bij elkaar brengen van vraag en aanbod.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing