BureauZuid wint magazine pitches zorgverzekeraars
- Content
- 9 sep 2015 @ 09:15
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - PrintJournalistiek
- 9 sep 2015 @ 09:15
- Redactie Contentmarketing
VGZ en IZA – zorgverzekeraars die beide deel uitmaken van de 4,2 miljoen klanten tellende Coöperatie VGZ - kozen voor BureauZuid omdat het crossmediabureau verder keek dan enkel de magazines waar in de pitches om gevraagd werd. Uitgangspunten in de brainstorm van BureauZuid waren: hoe informeer je periodiek 1,2 miljoen verzekerden zonder ze te vervelen? En hoe bereik je mensen tussen de 18 en 99 jaar met een offline magazine, zonder de online kansen te laten liggen?
Hiervoor is een crossmediale strategie uitgedacht, die uitgaat van de hedendaagse manier waarop mensen content tot zich nemen: snel en gericht. De magazines staan centraal, maar online en social kansen worden ten volle benut. BureauZuid werkt naast de productie van de magazines actief mee aan de ontwikkeling van de eindejaar campagnes van zowel VGZ als IZA.
Creatieve invalshoek
‘Doorslaggevende factoren waren onze creatieve invalshoeken en bovenal de klik die er vanaf het eerste moment was’, zo verklaart BureauZuid’s strategy director Mathieu Hermans de keuze van VGZ en IZA voor zijn bureau. Bladmanager Daan Berends vult aan: ‘Wij zijn er sterk in om strategie en creatie bij elkaar te brengen en te houden. Zeker bij grote coöperaties als VGZ kan het een valkuil zijn om traditioneel ‘zenden’ de overhand te laten krijgen, wat de leeswaardigheid niet ten goede komt. Het is prijzenswaardig dat VGZ en IZA écht een nieuwe weg met hun klantenmagazines en eindejaar campagnes durven in te slaan en dat BureauZuid daar tot op detail over mee mag denken.’
Inmiddels zijn de redactieteams van VGZ en BureauZuid volop bezig met het produceren van de eerste uitgaves van de magazines, die beide meerdere keren per jaar verschijnen. Klanten van VGZ en IZA ontvangen later dit jaar het eerste resultaat op hun (online) deurmat.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing