Businessroman helpt ondernemers beter te verkopen

Businessroman helpt ondernemers beter te verkopen
  • Content
  • 4 sep 2015 @ 13:30
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintZakelijk

Steeds meer mensen starten als zelfstandig professional. Slechts 15 procent slaagt binnen een jaar en zelfs drie jaar later is maar 40 procent succesvol. Zo blijkt uit onderzoek van het IMK. 'Dat is jammer en nergens voor nodig', zegt Jochum Jarigsma, zelf succesvol ondernemer: 'Iedere ondernemer is zeven stappen verwijderd van zijn eigen succes en ik leg in mijn boek, De Nieuwe Weg, uit welke stappen dat zijn.'

Met zijn businessroman wil hij kleine ondernemers zeer laagdrempelig de meest essentiële ondernemersvaardigheden bijbrengen. Jarigsma heeft voor competentieverbetering in romanvorm heeft gekozen, omdat de lezer zich dan als ondernemer kan identificeren met de situatie van de hoofdpersoon en door deze herkenning veel van hem en het ondernemersvak kan leren, zonder zich te hoeven verdiepen in moeilijke sales theorieën -en boeken. ‘In drie uur heb je het boek uit en weet je alles wat je moet weten over klantbenadering,' aldus Jarigsma.

Verkoopresultaat.nl
Jarigsma startte zijn eigen bedrijf Verkoopresultaat.nl in 2003 en realiseerde binnen 18 maanden een omzet van 700 duizend euro door het toepassen van de technieken die in zijn roman zijn beschreven. Daarnaast is hij de motor achter de organisatie van de "Wereld BBQ" en is hij voorzitter van het "Platform Maatschappelijk Ondernemen" (PMO). Hij vindt het belangrijk om een sociale bijdrage te leveren aan de maatschappij. Daarom gaat 10 procent van de winst van deze roman naar goede doelen die met natuurbehoud te maken hebben.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken