Familytravelbloggers slaan handen ineen
- Content
- 3 sep 2015 @ 13:59
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - MarketingDigitaalIntroductie
- 3 sep 2015 @ 13:59
- Redactie Contentmarketing
Niche bloggers hebben de toekomst in het bereiken van de juiste doelgroep. Dat hebben de bloggers die zijn aangesloten bij familytravelbloggers.nl begrepen. Sinds 1 september 2015 hebben meer dan 10 Nederlandse en Belgische bloggers zich verenigd en presenteren zij zich gezamenlijk op deze website. Bijna een derde van de Nederlandse huishoudens bestaat uit een gezin met kinderen en zij besteden 8 procent van hun inkomen aan vakanties en uitjes. Een interessante markt! Zo meldt het persbericht.
De initiatiefnemers van familytravelbloggers.nl zijn Saskia van Klaarbergen (KidsErOpUit.nl) en Tikva Looijen (gezinopreis.nl). Saskia vertelt: ‘Voor ons is het belangrijk dat er tijdens een samenwerking goed wordt gekeken of de bestemming passend is, of de reis bij de blogger en vooral de lezers van het betreffende blog c.q. content past. De één gaat graag naar een camping en de andere juist niet.’
Op familytravelbloggers.nl vinden destination marketeers van gezinsvriendelijke bestemmingen in één keer de juiste blogger. Onderscheidend is dat er direct zichtbaar is hoeveel unieke bezoekers elke blogger maandelijks heeft. Belangrijker dan bezoekers aantallen is de duidelijke profilering van de deelnemende bloggers, hierdoor is het nog makkelijker om de juiste blogger aan het juiste product te verbinden.
Reislustige gezinnen
Alle aangesloten bloggers bereiken reislustige gezinnen en hun werk wordt gekenmerkt door kwaliteit en betrouwbaarheid. Een duidelijke profilering als familytravelblogger is een belangrijke voorwaarde. ‘We willen juist de meerwaarde van een niche blog laten zien. We onderscheiden ons van traditionele mama- en reisblogs door onze specifieke doelgroep: ouders die van het leven genieten door er op uit te gaan en de wereld te ontdekken’, aldus Looijen.
Campagnes
Op familytravelbloggers.nl staan zowel fresh faces in de blogwereld als gevestigde namen binnen deze niche. Marketeers kunnen zelf bepalen of zij met een individuele blogger gaan werken of een deel van het werk uitbesteden aan familytravelbloggers.nl. Zo kan familytravelbloggers.nl ook helpen met het opzetten en uitvoeren van een campagne. De bloggers van familytravelbloggers.nl hebben gezamenlijk 140 duizend unieke bezoekers en een bereik op social media van meer dan 60 duizend volgers.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- reizen
- profilering
- bloggers
- content
- familie
- KidsErOpUit.nl
- destination marketeers
- campagnes
- gezinopreis.nl
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing