Formats, de next step in contentmarketing

Formats, de next step in contentmarketing
  • Content
  • 4 sep 2015 @ 13:53
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekPrintInspiratie

Het boek Formats, de next step in contentmarketing, van Aart Lensink, is vanaf vandaag te verkrijgen. Lensink, van Aan de slag met contentmarketing, laat aan de hand van 101 cases zien hoe je formats gebruikt voor effectieve contentmarketing.

Lensink gaat in zijn nieuwe boek in op de kracht van formats, en biedt hiermee (content-)marketeers inspiratie en handvatten om de ‘next step’ te maken met contentmarketing. Per format laat hij zien wat er succesvol is aan het idee en wat er bruikbaar is voor de marketeer. Lees in het boek wat de voordelen zijn van werken met formats en hoe je als merk zelf een sterk contentformat ontwikkelt.

Content geleend van Mythbusters
Lensink analyseert verschillende formats, zoals ‘Mijn bevalling’ (in Ouders van Nu), ‘Ik vertrek’ (Avro/Tros), ‘Giel Mobiel’ (3FM) en ‘Mythbusters’ (Discovery). Het format van Mythbusters geeft bijvoorbeeld inspiratie om als zorgverzekeraar veelvoorkomende mythes te laten onderzoeken. Een zorgverzekeraar heeft zo een uniek contentformat in huis, geleend van Mythbusters. Daarnaast zorgt een theoretisch kader over contentmarketing en formats voor nog meer inzicht en geeft een aantal bekende formatontwikkelaars een kijkje in de keuken. Lensink interviewde onder andere Jossine Modderman van LindaNieuws en Linda.TV en Marc Dik van Skyhigh TV om de lezer inzicht te geven in de manier van denken van gelauwerde formatontwikkelaars.

Over de auteur
Lensink begon zijn carrière in de journalistiek en is sinds 1996 directeur van contentmarketingbureau LVB Networks in Amersfoort. Lensink: ‘Voor formats maak ik geen gebruik van wetenschappelijke bronnen, alles in het boek is het resultaat van veertig jaar blaadjes en kranten lezen, van rubrieken uitknippen, kijkcijfers bestuderen, programma’s ontwikkelen, klikgedrag analyseren en reportages maken. Kortom, het is praktijkkennis.’
 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken