Formats, de next step in contentmarketing
- Content
- 4 sep 2015 @ 13:53
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekPrintInspiratie
- 4 sep 2015 @ 13:53
- Redactie Contentmarketing
Het boek Formats, de next step in contentmarketing, van Aart Lensink, is vanaf vandaag te verkrijgen. Lensink, van Aan de slag met contentmarketing, laat aan de hand van 101 cases zien hoe je formats gebruikt voor effectieve contentmarketing.
Lensink gaat in zijn nieuwe boek in op de kracht van formats, en biedt hiermee (content-)marketeers inspiratie en handvatten om de ‘next step’ te maken met contentmarketing. Per format laat hij zien wat er succesvol is aan het idee en wat er bruikbaar is voor de marketeer. Lees in het boek wat de voordelen zijn van werken met formats en hoe je als merk zelf een sterk contentformat ontwikkelt.
Content geleend van Mythbusters
Lensink analyseert verschillende formats, zoals ‘Mijn bevalling’ (in Ouders van Nu), ‘Ik vertrek’ (Avro/Tros), ‘Giel Mobiel’ (3FM) en ‘Mythbusters’ (Discovery). Het format van Mythbusters geeft bijvoorbeeld inspiratie om als zorgverzekeraar veelvoorkomende mythes te laten onderzoeken. Een zorgverzekeraar heeft zo een uniek contentformat in huis, geleend van Mythbusters. Daarnaast zorgt een theoretisch kader over contentmarketing en formats voor nog meer inzicht en geeft een aantal bekende formatontwikkelaars een kijkje in de keuken. Lensink interviewde onder andere Jossine Modderman van LindaNieuws en Linda.TV en Marc Dik van Skyhigh TV om de lezer inzicht te geven in de manier van denken van gelauwerde formatontwikkelaars.
Over de auteur
Lensink begon zijn carrière in de journalistiek en is sinds 1996 directeur van contentmarketingbureau LVB Networks in Amersfoort. Lensink: ‘Voor formats maak ik geen gebruik van wetenschappelijke bronnen, alles in het boek is het resultaat van veertig jaar blaadjes en kranten lezen, van rubrieken uitknippen, kijkcijfers bestuderen, programma’s ontwikkelen, klikgedrag analyseren en reportages maken. Kortom, het is praktijkkennis.’
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- the next step
- LVB Networks
- formatontwikkelaars
- Formats
- auteur
- Aart Lensink
- kennis delen
- inspiratie
- boek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing