Heineken schakelt storyteller Lemon Scented Tea in
- Content
- 14 sep 2015 @ 12:52
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Storytelling
- 14 sep 2015 @ 12:52
- Redactie Contentmarketing
Heineken Nederland heeft storytelling agency Lemon Scented Tea gevraagd om de salescampagne ‘Duurzame Partners in Business’ op een creatieve manier onder de aandacht te brengen bij horeca-ondernemers. Lemon Scented Tea heeft hiervoor een film en een communicatiekit ontwikkeld. Voor de verpakking van de kit en de bijgesloten brochure is gebruik gemaakt van een animated optical illusion.
De brouwer is al langere tijd bezig met verduurzamen. Daarbij wil het concern niet alleen de eigen keten duurzamer maken, maar ook die van de verkooppunten. Om dit te bereiken hebben ze het sales-programma ‘Duurzame Partners in Business’ opgezet. Om horeca-ondernemers bij dit initiatief te betrekken heeft Lemon Scented Tea een duurzaamheidskit ontwikkeld. Deze wordt aangeboden bij de salesbezoeken aan horecagelegenheden. Ter aanvulling van het programma heeft Lemon Scented Tea een film ontwikkeld die te zien is op heinekenhoreca.nl/duurzaamheid.
Optische illusie
Het thema van de kit is ‘Slide to the future’. ‘Om aan te sluiten bij het duurzaamheidsthema en de kit extra aantrekkelijk te maken, hebben we ervoor gekozen de verpakking al een deel van het verhaal te laten vertellen. Wanneer de doos wordt opengeschoven draait de Heineken ster op de bovenkant’, aldus Tom de Hooge, Art Director bij Lemon Scented Tea. Het draaiende effect ontstaat door een animated optical illusion. Deze techniek komt terug in de brochure. Per onderwerp is een visual ontworpen, passend bij het concept. Door het bijgevoegde raster over de visual te sliden ontstaat een optical illusion in de vorm van een draaiend beeld.
What’s in it?
In de kit zit een brochure met het duurzaamheidsverhaal van Heineken en tips & deals. De brouwer biedt horecaondernemers onder meer de mogelijkheid om goedkoper duurzame abonnementen af te sluiten. Zo bevat de brochure onder andere een deal voor een energieleverancier en een afvalverwerkingsbedrijf. De tips in het boekje gaan over energie besparen, zoals het ijsvrij houden van de koelingen. De lamellenkam die hiervoor nodig is, is te vinden in de kit.
Credits
Bureau: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijk vanuit Heineken: Bas Stok
Creatie: Rogier Heijning, Tom de Hooge, Yasmin Visser en Hugo Jansen
Strategie: Myriam van Engelen
Account: Orfee Goedkoop
Productie: Erwin van Rheenen
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- Heineken
- energieleverancier
- Lemon Scented Tea
- brochure
- horeca
- saleskit
- storytelling agency
- duurzaamheid
- tips
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing