DSM en 1Camera winnen Silver Dolphin Award
- Content
- 19 okt 2015 @ 10:01
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - VideoAwardsContent
- 19 okt 2015 @ 10:01
- Redactie Contentmarketing
Koninklijke DSM, het wereldwijde Life Sciences and Materials Sciences bedrijf en 1Camera hebben de Silver Dolphin Award gewonnen in de categorie “corporate film”, voor de film ‘Unsung Heroes of Science’. De uitreikingsceremonie vond op donderdag 15 oktober plaats in Cannes, Frankrijk. De 4 minuten-durende film is gemaakt in samenwerking met corporate cinema agency 1Camera en vertelt het verhaal van vijf tot dan toe onbekende, internationale wetenschappers, die met hun passie en doorzettingsvermogen een bijdrage leveren aan een betere wereld.
De film Unsung Heroes of Science is op YouTube beschikbaar en is onderaan dit artikel te zien. De film is onderdeel van een bredere campagne waar het online platform ook deel van uitmaakt. Op dit platform kunnen mensen zowel wetenschappelijke achtergrond verhalen lezen als ideeën uitwisselen die zouden kunnen bijdragen aan een betere wereld
Bron van inspiratie
Jos van Haastrecht, Director Global Brand, Digital and Communications bij DSM: ‘Bij DSM geloven we dat de wetenschap van cruciaal belang is in het ontwikkelen van een gezondere, duurzamere en meer welvarende maatschappij. Wetenschappers zijn een bron van inspiratie voor ons. Met deze film willen we deze ‘unsung heroes of our time’ onder de aandacht te brengen door hun positieve bijdrage aan de maatschappij te benadrukken.’
Echte verhalen
Jasper Claus, Creative Director and Partner bij 1Camera: ‘Een belangrijk element in het concept van deze film was om echte wetenschappers met echte verhalen te selecteren en het meeste uit hun acteer prestatie te halen. De wetenschappers herbeleefden hun verhalen voor het oog van de camera en dat zorgde voor een dynamische film vol actie en emotie, en onderstreepte DSM’s boodschap dat de wetenschap daadwerkelijk de wereld kan verbeteren.”
Cannes
De Cannes Corporate Media & TV Awards was een zeer competitief evenement met meer dan 772 inzendingen van over de hele wereld. De inzendingen werden beoordeeld door meer dan 60 juryleden bestaande uit filmexperts en professionals in de marketing en communicatie branche.
1Camera
1Camera gelooft in de kracht van video. Om mensen te bewegen, intellectueel, emotioneel en esthetisch te prikkelen, aan het denken te zetten (of juist aan het lachen). Of een moeilijk onderwerp helder en begrijpelijk te maken. Hun missie is om film als kunstvorm toe te passen op corporate video communicatie om deze next-level te maken. 1Camera noemt dit: Corporate Cinema.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- corporate film
- 1 Camera
- Silver Dolphin Award
- storytelling
- online platform
- DSM
- Cannes Corporate Media & TV Awards
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing