Marine Corps Museum wordt levensgrote kijkdoos
- Content
- 15 okt 2015 @ 09:15
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - StorytellingEvenement
- 15 okt 2015 @ 09:15
- Redactie Contentmarketing
Ontwerpbureau dog design en Van Straaten, specialist op het gebied van innovatieve visuele communicatie, hebben het Netherlands Marine Corps Museum in Rotterdam omgetoverd tot een levensechte kijkdoos. In de familietentoonstelling ‘Expeditie Speurneus 2.0’ kruipen kinderen in de huid van ‘combat trackers’, de spoorzoekers van het Korps Mariniers. Met hulp van een creatief design en hoogwaardige prints en materialen, wanen de jonge bezoekers zich middenin de natuur, waar zij sporen zoeken en mysteriën ontrafelen.
In het Netherlands Marine Corps Museum wordt driehonderdvijftig jaar geschiedenis van het Korps Mariniers verteld. De organisatie had behoefte aan een nieuwe, creatieve invulling van dit museumconcept en schakelde de ontwerpers van dog design in om de tentoonstelling ‘Expeditie Speurneus 2.0’ vorm te geven. Van Straaten verzorgde de visuele uitvoering van het ontwerp. In de tentoonstelling worden bezoekers mee op wereldreis genomen om kennis te maken met het werk van de ‘combat tracker’. Net als de mariniers gaan jong en oud op reis door bos, jungle en ijzige vlakten waar zij sporen verzamelen. Aan het eind worden mysteriën ontrafeld in het sporenlab.
2D en 3D gecombineerd
Deze verschillende omgevingen komen in het museum tot leven dankzij gedetailleerde prints van dieren en natuur, verborgen achter kijkgaten in de muur. 2D-visuals worden gecombineerd met 3D-elementen, wat een verrassend realistisch effect geeft. Dit tovert het museum om tot een grote kijkdoos. Met een beetje fantasie, en dat hebben kinderen, sta je in de schoenen van een marinier en verken je nieuwe werelden. Om een dergelijk spectaculair effect te creëren, zijn fijne en gedetailleerde prints noodzakelijk. Hiervoor werd Van Straaten ingeschakeld. Het leverde prints van hoge kwaliteit. Ook de materiaalkeuze was van belang en vergde extra aandacht bij dit project, een vakgebied waar Van Straaten in gespecialiseerd is. Een groot scala aan bedrukbare materialen is gebruikt voor de aankleding, waardoor het decor visueel zeer levendig aandoet.
Synergie
Een grote uitdaging was de tijdsdruk achter het project. Er zat slechts twee maanden tussen de eerste schets en de realisatie. Gerben Klinkenberg van dog design: ‘We moesten improviseren op het gebied van ontwerp, productie en inrichting, de totale doorlooptijd was kort. Ontwerp en uitvoering liepen deels door elkaar.’Dankzij de goede samenwerking tussen dog design, Van Straaten en het Netherlands Marine Corps Museum, is de opdracht in korte tijd voltooid. Niels van Straaten, directeur van Van Straaten: ‘De combinatie van een strakke deadline en vernieuwend ontwerp maakten dit project bijzonder. Ik denk dat een mix van de sterke kanten van zowel Van Straaten als dog design heeft gezorgd voor een indrukwekkend eindresultaat. Dog design staat voor creatieve en opvallende ontwerpen en Van Straaten voor kwaliteit in en advies over de visuele uitvoering. Dit heeft echte synergie opgeleverd in de praktijk.’
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- Netherlands Marine Corps Museum
- Expeditie Speurneus 2.0
- kinderen
- Rotterdam
- storytelling
- Van Straaten
- tentoonstelling
- dog design
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing