Mertabi prankt Negativ en StukTV met neppiep tijdens Ade

Mertabi prankt Negativ en StukTV met neppiep tijdens Ade
  • Content
  • 20 okt 2015 @ 08:29
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentVimeo

YouTuber Mertabi heeft rapper Negativ en de mannen van StukTV geprankt met een simulatiepiep in een taxi tijdens ADE. Mertabi zette de prank samen met Zilveren Kruis op om clubbers te laten ervaren hoe irritant het is om een permanente piep te krijgen door te harde muziek.

In de video (zie onderstaande) is te zien hoe Mertabi op afstand opdracht geeft om de piep aan te zetten wanneer er mensen in de taxi stappen. De irritante piep is een nabootsing van oorsuizen; het gevolg van gehoorschade. Mertabi heeft een bestaande taxi ingezet waar hij een verborgen camera in heeft geplaatst en de reacties gefilmd. StukTV in de video: ‘Ik ken dus iemand die dit de hele dag door hoort omdat hij gehoorschade heeft opgelopen.’

Oordoppen
Zilveren Kruis wil met de video clubbers bewust maken van de permanente piep die je kunt overhouden als je geen oordoppen draagt tijdens het uitgaan. Negativ gaat stuk van de piep en trekt het helemaal niet. Eén Belgische ADE-bezoeker had helemaal niet door dat er piep in de taxi te horen was; hij was de enige met oordoppen in.

Muziek uit, piep aan
Gehoorschade door te harde muziek komt steeds vaker voor. Met name bij jongeren. Uit onderzoek van Zilveren Kruis, uitgevoerd door TNS NIPO, blijkt dat jongeren echt wel weten dat gehoorbescherming nodig is (76%). Toch lijken jongeren niet gevoelig voor de risico’s; 72 procent gebruikt namelijk helemaal nooit gehoorbescherming tijdens het uitgaan en 57 procent van de ondervraagde jongeren geeft aan wel eens last van een piep in het oor te hebben gehad. Maar liefst één op de drie jongeren (30%) is wel eens bang geweest gehoorschade te hebben opgelopen. Toch is er maar 5 procent die wat met dit vermoeden doet en standaard gehoorbescherming draagt tijdens het uitgaan.



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken