Quest lanceert Request: content voor bedrijven

Quest lanceert Request: content voor bedrijven
  • Content
  • 29 okt 2015 @ 17:10
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentStrategie

Steeds belangrijker in iedere marketingstrategie: storytelling met behulp van sterke content. En dat is nou precies waar het maandblad Quest al 11 jaar in uitblinkt. Quest lanceert daarom vandaag Request, een online platform dat gebruikers toegang biedt tot het Quest-archief. Hiermee krijgen marketeers, bedrijfsmedia en communicatiespecialisten tegen betaling de beschikking over de populairste populairwetenschappelijke content van Nederland.

Kunnen we leven in een wereld zonder banken? Hoe word je in reclames verleid? En wat zijn de 10 beste uitvindingen van de vorige eeuw? Verspreid over zo’n 250 edities produceerde Quest tot nu toe ruim 15.000 journalistiek hoogstaande artikelen. Dat is een archief van formaat, waarin alle mogelijke onderwerpen op die zo kenmerkende luchtige tone of voice van Quest aan bod komen. Hoofdredacteur Thomas Hendriks: ‘Request is voor ons een mooie manier om extra te verdienen met onze waardevolle content. Verreweg het meeste daarvan is tijdloos en op allerlei manieren toe te passen. Ik denk dat er genoeg bedrijven zijn die met onze content hun bezoekers een plezier kunnen doen.’

Content bereikbaar
Quest is volledig eigendom van G+J Media, waar ook National Geographic Magazine, Glamour, JAN en Vogue worden gemaakt. Ceo Eric Blok: ‘Wij ervaren een groeiende vraag naar partnerships waarbij Quest content levert. Dat is ook niet zo gek, want met elke editie van Quest bereiken we gemiddeld ruim een miljoen mensen. Met het lanceren van Request maken we het gebruik van deze sterke content toegankelijker en binnen het bereik van ieders marketingstrategie of communicatieplan.’

Regie bij redactie
Voorlopig kunnen externe partijen nog niet zelf zoeken in het archief van Quest. Geïnteresseerden laten via quest.nl/request weten naar welke content ze op zoek zijn en voor welk doeleinde. Ze ontvangen dan een voorstel. Hendriks: ‘We vinden het belangrijk dat we als redactie betrokken zijn bij de selectie van artikelen, wij weten immers het best wat er allemaal in te vinden is. Daarnaast vinden we het belangrijk persoonlijk contact te hebben met partijen die onze content gaan gebruiken, zodat we de content eventueel ook kunnen aanpassen aan een specifieke doelgroep of bepaalde wensen.’

Niet voor iedereen
Lezers vragen vaak aan Quest in welke editie een bepaald onderwerp werd behandeld. Hendriks: ‘Vaak zijn dat scholieren die een werkstuk gaan schrijven. We helpen ze graag persoonlijk verder. Om ons archief voor hen en andere consumenten toegankelijk te maken, ligt een ander plan op de plank. Wel moedigen we scholen en andere educatieve instellingen aan Request eens te overwegen. We weten dat artikelen uit Quest op veel scholen gebruikt worden ter ondersteuning van het bestaande lesmateriaal.’

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken