Kristian van Tuil content manager bij Yellow

Kristian van Tuil content manager bij Yellow
  • Content
  • 10 nov 2015 @ 10:01
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Personalia

Kristian van Tuil is vorige week begonnen bij Yellow Communications. Hij verruilt de functie van editor CIO.nl bij IDG Nederland voor de positie van content manager bij dit PR- en communicatiebureau uit Hoofddorp. Kristian (31) trad na een tweejarig freelanceschap in 2009 in dienst bij IDG om het merk Infoworld.nl te versterken. Daarna breidde hij zijn aandacht uit naar alle B2B-titels van de uitgever, waaronder ook Webwereld en Computerworld.

De afgelopen jaren hield Van Tuil zich hoofdzakelijk bezig met het reilen en zeilen van CIO.nl, projecten als ‘CIO of the Future’ en content marketing initiatieven. De focus bij IDG lag op bewaking van redactieprocessen, het afnemen van interviews en het schrijven van achtergrondverhalen bij het zakelijke ICT-nieuws.

Contentmarketing
Bij Yellow gaat Kristian zich in zijn functie van content manager bezighouden met content marketing, het opstellen van content plannen, het bedenken van de juiste invalshoeken en het schrijven en redigeren van teksten. Kristian: ‘Voor mij was Yellow een logische keuze in de wens om een krachtiger focus aan te brengen in mijn professionele activiteiten. Karin van Geelen en haar team bieden mij de kans mijn creativiteit te uiten in het bedenken van concepten en met vele verschillende typen content bezig te zijn voor interessante klanten. Yellow beschouw ik als een bureau dat succesvol opereert met een scherpe focus op het verhaal van de klant. Ik heb enorm veel zin om binnen het enthousiaste team aan de slag te gaan.’

Yellow Communications werkt nauw samen met het internationale PR- en communicatiebureau Hotwire. Zo profiteren Yellow’s klanten van de kennis, expertise en mensen die wereldwijd via dit netwerk beschikbaar zijn.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken