Nieuw contentplatform voor securityprofessionals

Nieuw contentplatform voor securityprofessionals
  • Content
  • 17 nov 2015 @ 09:01
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekTrendsContentBloggen

Nederland is een contentplatform rijker. SecurityVandaag is een interactief en dynamisch platform dat securityprofessionals realtime inzicht, actualiteit en achtergronden biedt. Onderwerpen die aan bod komen zijn privacy en regelgeving, inside threats, cybersecurity, mobile security en securitymanagement. SecurityVandaag is een gezamenlijk initiatief van ICT-fabrikanten, businesspartners en ervaren ICT-journalisten en voorziet in een nieuwe behoefte bij de doelgroep: bezoekers krijgen geautomatiseerd kwalitatief hoogwaardige content op maat.

Door het instellen van een eigen profiel krijgen zij als eerste het nieuws te zien dat voor hen relevant is. Bezoekers kunnen zich via de website inschrijven voor events, video’s bekijken, whitepapers downloaden, achtergrondartikelen lezen en uiteraard het laatste nieuws bijhouden. Ook zijn er columns en blogs van security-experts en trendwatchers te vinden. Veel organisaties komen in aanraking met verschillende vormen van dreigingen, zowel inside threats als outside threats. Gestolen informatie kan veel waard zijn en datastromen en dataopslag kunnen kwetsbaarheden bevatten. Het is daarom belangrijk dat professionals, uit welke sector dan ook, op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op het gebied van ICT-security.

Contentpartners
Nancy Pletinck, field marketing manager bij Check Point Software Technologies, een van de contentpartners van het platform: ‘Het zijn spannende maar ook roerige tijden. De toegevoegde waarde van SecurityVandaag zit voor de bezoeker vooral in de herkenbare onderwerpen waarmee de professionals in de branche dagelijks bezig zijn. Het platform helpt de bezoeker om de eigen securitybaseline op een hoger niveau te brengen.’

Bastiaan Schoonhoven, marketing manager bij Motiv, een van de contentpartners: ‘Iedere bezoeker heeft op SecurityVandaag een unieke ervaring. Op basis van een bezoekersprofiel, dat wordt opgebouwd uit individuele zoekwoorden en ‘tags’, krijgt iedere bezoeker de informatie die voor hem of haar interessant is als eerste gepresenteerd. Hiermee volgen we de trend van platformen als Blendle. Gepersonaliseerde content is tegenwoordig niet meer weg te denken.’

SecurityVandaag is tot stand gekomen middels een samenwerking tussen Check Point, Hewlett Packard Enterprise, Akamai Netalliance, Raytheon|Websense en Motiv. Alle content is ook te volgen via Twitter (@SecurityVandaag) en LinkedIn. Later zal ook de SecurityVandaag-app gelanceerd worden.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken