Best gelezen artikelen contentmarketing oktober '15

Best gelezen artikelen contentmarketing oktober '15
  • Content
  • 25 dec 2015 @ 09:30
  • Link
  • Lisette Gerbrands
    Lisette Gerbrands

    Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentBloggen

Het is tijd voor alweer het tiende overzicht van de best gelezen artikelen van het platform contentmarketing. De afgelopen weken stelde de redactie Contentmarketing al een overzicht samen van de maanden januari tot en met september van dit jaar met daarin de vijf best gelezen artikelen en drie meest populaire blogs over contentmarketing. Dit omdat lezers zo gek zijn op lijstjes. Het tiende overzicht van de maand oktober staat weer voor u klaar

De vijf best gelezen artikelen die werden geschreven over contentmarketing

Genomineerden Grand Prix Awards 2015 bekend
De nominaties voor een Award of Bekroning voor de Grand Prix Content Marketing 2015 zijn bekend! Opdrachtgevers en contentmakers konden inzenden voor 4 Awards en 17 (deel)Bekroningen en dat gebeurde dan ook massaal. Er zijn ruim 140 cases ingestuurd. De jury kende uit deze inzendingen - na diverse individuele en plenaire (deel)juryrondes - de nominaties voor een Award of een Bekroning toe. Daarbij was de jury zeer kritisch.

De beste contentmarketing voorspellingen voor 2016
‘Het is de tijd dat content voorspellers en marketing futurologen opkijken uit hun kristallen bol en de belangrijkste contentmarketing trends voor het komend jaar gaan voorspellen. Zelf doe ik dat ook elk jaar’, zegt Michael Brenner , hoofd strategie bij het contentmarketing platform NewsCred. Brenner vervolgt: ‘En hoewel ik het even vaak bij het verkeerde als bij het rechte eind gehad heb, denk ik dat ik er goed aan heb gedaan toekomstige trends vast te stellen. Dat maakt me geen futuroloog of bookmaker: ik denk dat ik me liever bij mijn echte baan houd. De meeste van deze voorspellingen kwamen veel later uit dan ik dacht.’ De voornaamste marketing trend van 2016 is volgens Brenner het volwassen worden van ad blocking.

's Werelds eerste interactieve reisplanner via Instagram-foto's
Uitgestrekte witte vlaktes. De mooiste pistes van champagne poedersneeuw. Of zelfs het Noorderlicht. Een wintervakantie met zulke ingrediënten plan je natuurlijk niet met gewone reisgidsen of een standaard pakketreis. Daarom lanceert Travel Alberta in samenwerking met Eigen Fabrikaat de Instatrip: een interactieve reisplanner voor je wintervakantie in Alberta, Canada, op basis van Instagram-foto’s. Tijdens de eerste 3 dagen van de campagne zijn ruim 1.200 persoonlijke Instatrips samengesteld.

Storytelling-campagne gebaseerd op Amsterdam voor C&A
Modeketen C&A opent vandaag zijn eerste flagship store in Nederland, aan het Damrak in hartje Amsterdam. Voor deze gelegenheid introduceert C&A ‘Today’s Look is Amsterdam’: een campagne geïnspireerd op de stad Amsterdam.

Pulizzi: 'Laten we eindelijk stoppen met branded content'
‘Mag ik eerlijk zijn? Ik walg van de term ‘branded content’. Branded content bezorgt content marketing een slechte naam. Het woord is uitgevonden door de betaalde media… adverteerders, bureaus, media planners. Laten we eens kijken naar de Wikipedia definitie: Branded content is een soort reclamemedium dat verwarring schept in wat reclame is en wat redactionele content. Verwarrend, toch?’ Aan het woord is Joe Pulizzi van The Content Marketing Institute.
 

De drie best gelezen blogs over contentmarketing

Merken, doe het stiekeme jasje van native advertising alsjeblieft uit
Waarom willen merken in native advertising het stiekeme jasje van de redactie aantrekken? Of willen merken dat eigenlijk niet, maar zijn het de uitgevers die het graag zo willen? Hoe dan ook: stop ermee. Je eigen jasje staat beter.
Geschreven door Aart Lensink

Het hart van content: 'For sale: Baby shoes, Never worn'
'For sale: baby shoes, never worn' werd, zo wil de mythe, geschreven door Ernest Hemingway. Eén regel, zes woorden en toch: tenzij je een hart van gewapend beton hebt en een ziel van plaatstaal wordt je geraakt door het verhaal dat hier achter schuilt gaat.
Geschreven door Peter van der Wijk

Iedereen is contentmarketeer. Of toch niet?
Schrijven leer je op de basisschool, dus iedereen kan schrijven. Er is echter wel een verschil tussen een boodschappenlijstje schrijven en content die bedrijfsdoelen dient. Heel Nederland lijkt doordrongen van het effect van contentmarketing. Tegelijk is dat een risico aan het worden. We produceren content in overvloed. Uit het GetData-onderzoek van GetApp Lab blijkt dat lezers zich steeds meer storen aan slechte content.
Geschreven door Maroesja Kuut

Weten wat de best gelezen artikelen en blogs over contentmarketing uit eerdere maanden waren? Hieronder de links naar het overzicht per maand:
Januari 
Februari 
Maart

April 

Mei 
Juni 
- Juli 
- Augustus 
September 

Lisette Gerbrands

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken