Interactieve film #EpicWish

Interactieve film #EpicWish
  • Content
  • 25 jan 2016 @ 16:30
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Video

Een kunstwerk van ruim 150 meter doorsnee op 2.265 meter hoogte in de Alpen. Dat is het hoogtepunt van de campagne die Cheel onlangs onder de naam #EpicWish lanceerde voor de Samsung Galaxy S6. In de laatste fase van de gefaseerde activatiecampagne, die eind december van start ging, staat een interactieve film centraal. Daarnaast werden diverse (social) media ingezet en pakte het bureau de primeur met de nieuwe canvas ad van Facebook .

De campagne startte vlak na de Kerstdagen, de tijd waarin men met goede voornemens begint. Samsung ging op zoek naar de mooiste wens voor Nederland in 2016, en koos op 31 december Corné Rovers uit Eindhoven tot winnaar van de #EpicWish. Zijn wens was een nieuwe feestdag voor Nederland, ‘de Dag van het geluk’.

Facebook Canvas ad
Daarna ging de tweede fase van start. Rovers reisde af naar de Zwitserse bergen, waar de legendarische snow artist Simon Beck aan het werk ging om de #EpicWish te transformeren tot een kunstwerk van epische proporties. Beck, wiens kunst wordt gekenmerkt door gigantische en gecompliceerde geometrische vormen in de sneeuw, liet zich ditmaal inspireren door de winnende #EpicWish.
Via Instagram en Facebook werden ‘de thuisblijvers’ op de hoogte gehouden van Rovers’ ervaringen. Samsung pakte daarbij een primeur, door als eerste Facebooks nieuwe ‘Canvas ad’ in te zetten: een soort interactieve minisite als Facebook-post ‘verpakt’. Cheel tekende ook voor deze realisatie, in samenwerking met mediabureau Starcom.

Omstandigheden
Om het kunstwerk te kunnen realiseren, moest Beck extreme weersomstandigheden doorstaan. Het toch al verraderlijke weer in de Alpen liet zich van zijn slechtste kant zien: temperaturen tot -20 °C, sneeuwstormen en striemende ijswinden maakten het haast onmogelijk om de taak te volbrengen. Door ’s nachts door te werken, wist Beck het kunstwerk te maken en kon het de volgende dag worden onthuld aan de verraste winnaar.

Interactieve film
De interactieve film (geregisseerd door Felix Urbauer) die werd gemaakt over de ontberingen voor en de totstandkoming van het kunstwerk, luidde de laatste fase van de campagne in. Deze is op de speciale microsite epicwish.nl te zien en geeft de kijker via ‘sweetspots’ toegang tot extra content. Denk daarbij aan foto’s en video’s, die o.a. door de winnaar zelf werden gemaakt met de Galaxy S6.
 



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken