Muziekplatform Beatport lanceert in Nederland

Muziekplatform Beatport lanceert in Nederland
  • Content
  • 29 jan 2016 @ 11:00
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Video

Beatport presenteert de Nederlandse versie van het wereldwijde platform voor elektronische muziek. De nieuwe website biedt lokaal relevante content aan, gericht op de interesses en belangen van Nederlandse DJ’s, producers en fans.

Gratis streamingservice
Momenteel kunnen mensen in 220 landen al gebruik maken van de diensten van Beatport. Het is voor het eerst dat het Amerikaanse bedrijf een lokale website introduceert en zich daarmee op een specifieke markt richt. Het Nederlandse platform zal vanuit Amsterdam door een Nederlands team worden aangestuurd en zal zich onder andere richten op lokale artiesten, muziek, video en nieuws. Beatport biedt al voor Nederland relevante content aan via zijn gratis streamingservice. Vanaf volgende week zijn ook het nieuws en de store volledig gericht op de Nederlandse gebruikers.

'Nederland - en Amsterdam in het bijzonder - is een invloedrijke markt met een lange geschiedenis in de wereld van elektronische muziek', zegt Beatport President & CEO Greg Consiglio. 'De meest populaire DJ's van de wereld, festivals en labels zijn hier gevestigd en de muziekliefhebbers in Nederland zijn enorm toegewijd. Het is daarom een logische stap voor Beatport om uit te breiden naar de Nederlandse markt.'

Vooroplopen
Dat Nederland voorop loopt in de wereld van elektronische muziek blijkt ook uit cijfers die Beatport vandaag bekend maakt. Vergeleken met andere landen heeft Nederland relatief gezien het hoogste aantal geregistreerde gebruikers op het internationale platform. Ook staat Nederland wereldwijd in de top vijf van landen met de meeste streams en store downloads. Nederlandse DJ’s en labels doen het ook goed, hun muziek wordt wereldwijd het meest gestreamd en verkocht op Beatport.com.

Nederland is bovendien de thuisbasis van internationaal populaire events zoals Awakenings, Dekmantel, Mysteryland en de grootste, op dancemuziek gerichte, conferentie ter wereld; het Amsterdam Dance Event.

Video on Demand
'Uit onderzoek blijkt dat het lokaliseren van online diensten, voor een specifieke markt, een positief effect heeft op zowel het aantal bezoekers als de engagement met het platform', zegt Joost Geurts, managing director van Beatport Nederland. 'De Nederlandse website is niet alleen een platform voor lokale labels en DJ’s, het geeft buitenlandse artiesten ook de mogelijkheid zich beter te profileren onder het Nederlandse publiek.'

Beatport startte twaalf jaar geleden als een online music store voor DJ’s. Het afgelopen jaar heeft het bedrijf zijn diensten uitgebreid om zich ook te kunnen richten op de fans van elektronische muziek. Muziekfans kunnen tegenwoordig op het platform terecht voor music streaming, door experts samengestelde playlists, nieuws, events, live video streams en video-on-demand. Op het video-on-demand platform zijn momenteel meer dan 60 optredens van het afgelopen Amsterdam Dance Event te bekijken. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken