Storytelling campagne C&A
- Content
- 14 jan 2016 @ 16:00
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Storytelling
- 14 jan 2016 @ 16:00
- Redactie Contentmarketing
Modeketen C&A opent zijn eerste flagship store met een compleet nieuw winkelconcept in het pand aan het Damrak in Amsterdam. Vijf verdiepingen en maar liefst 4.700 vierkante meter winkelvloer telt deze nieuwe store in het klassieke nieuwe winkelgebouw op de prominente locatie. Alles draait hier om beleving en inspiratie.
C&A heeft gekozen voor een modern, open en ruimtelijk interieur waar de collectie en het tonen van de mode statements volledig tot hun recht komen. Zo wordt er met uitzondering van het souterrain gebruik gemaakt van de inval van daglicht en dat zorgt voor een aangename atmosfeer. Hoe kunnen we met een geïntegreerde storytelling campagne de C&A flagshipstore onder de aandacht brengen bij consument én pers?
De aanpak
Voor deze gelegenheid introduceert C&A Today’s Look is Amsterdam, een campagne geïnspireerd op de stad Amsterdam. Voor de campagne zijn bekende mode-influentials zoals Bastiaan van Schaik, Jetteke van Lexmond, Hilmar Mulder (hoofdredacteur Libelle), Eve Tomaszewski (styliste Grazia) en Amanda van Effrink (Fashionchick) gevraagd outfits samen te stellen geïnspireerd op bekende Amsterdamse locaties. Van een dagje Vondelpark tot een avondje Concertgebouw. De beelden en verhalen zijn vervolgens gebruikt in alle media, van outdoor tot online en in PR. Daarmee is een geïntegreerde storytelling campagne gemaakt, waarbij C&A’s nieuwste collectie en de stad Amsterdam centraal staan.
De C&A flagshipstore wordt met een daybreaker ontbijt aan meer dan 85 journalisten en influentials gepresenteerd. Modellen tonen de gekozen looks van de bekende mode-inflluentials. Een bekende fashion DJ in combinatie met een violiste zorgen voor een muzikale omlijsting van het evenement.
Erehaag
De grand opening voor de consument staat gepland in de late namiddag. De bezoekers worden geactiveerd via promotieteams. Op dezelfde dag valt bij Amsterdammers een brochure op de deurmat me volop aandacht voor de opening. De eerste paar honderd bezoekers in de rij ontvangen een shoptegoed van 10 tot maar liefst 250 euro. Een kwartier voor aanvang staat het zwart van de mensen. Meer dan 700 man tellen mee af tot aan het moment van de opening. C&A medewerkers vormen een klappende erehaag voor het binnenstromend publiek.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- pers
- beleving
- winkelconcept
- Amsterdam
- C&A
- flagship store
- inspiratie
- aandacht
- storytelling
- consument
- campagne
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing