Huishoudbeurs verjongt

Huishoudbeurs verjongt
  • Content
  • 29 feb 2016 @ 10:25
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Evenement

De 71ste editie van de Huishoudbeurs is goed bezocht door de Nederlandse jongeren. Dit jaar was ruim 33% van de bezoekers in de leeftijd tot 29 jaar. Het lifestyle event voor de Nederlandse vrouw kent ten opzichte van vorig jaar een stijging van 6% in deze leeftijdsgroep. Het thema van dit jaar was 'Welcome to the Future', het was een editie waarin innovaties op het gebied van huishouden en shoppen centraal stonden. De beurs trok in de afgelopen negen dagen zo’n kwart miljoen bezoekers. De volgende Huishoudbeurs wordt van 18 tot en met 26 februari 2017 gehouden in RAI Amsterdam.

Uit de voorlopige resultaten van het onderzoek, gehouden onder Huishoudbeurs-bezoekers, is gebleken dat de gemiddelde bezoeker de Huishoudbeurs een 7,4 als cijfer geeft. Vorig jaar was dit nog een 7.1. Verder blijkt uit het onderzoek dat 94% van de bezoekers komt voor een gezellig dagje uit. Ook vinden ze nieuwe producten/ diensten belangrijk. De gemiddelde bezoekduur was 6 uur, de gemiddelde grootte van het gezelschap was 2,6 personen. Het populairste onderdeel is Food & Drinks. De 71ste editie trok de afgelopen negen dagen maar liefst  249.702 bezoekers en laat opnieuw een duidelijke stijging zien van de bezoekersaantallen ten opzichte van vorig jaar. Ook de Negenmaandenbeurs, die gelijktijdig met de Huishoudbeurs werd gehouden, verliep succesvol. Het event werd op woensdag 24 februari geopend door Liza Sips en vijftien dreumesen.


Debuut
'Met het debuut van het segment Happy & Healthy, vele nieuwe innovaties, een nieuw platform voor bloggers en vloggers en een mooi bezoekersaantal zijn we heel tevreden. Ook het Azië Pasar Malam Festival, The Model Covention, liever thuis! en het Best Friend Event maakten deze editie een heel bijzondere Huishoudbeurs', aldus Nicole Mengerink, beursmanager Huishoudbeurs.

Praktische informatie Huishoudbeurs 2016
Van 20 t/m 28 februari 2016 vond de Huishoudbeurs plaats in RAI Amsterdam. Hoofdsponsors van de beurs zijn Miss Etam en Leaseplan. De beurs is dagelijks geopend van 11.00 tot 18.00 uur, op donderdag 25 en vrijdag 26 februari van 11.00 tot 22.00 uur. Festival Fantastique (hal 2) en Happy & Healthy (Elicium) zijn dagelijks geopend vanaf 10.00 uur. Meer informatie: www.huishoudbeurs.nl.

 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken