NU.nl kijkt terug op een inspirerend Branded Content Event

NU.nl kijkt terug op een inspirerend Branded Content Event
  • Content
  • 5 feb 2016 @ 11:45
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded Content Event

Tijdens het Branded Content Event publiceerde NU.nl live content in zijn app op de locatie van het evenement. De ruim vijfhonderd bezoekers in DeFabrique hebben alle artikelen en video’s in totaal zo’n 1.800 keer gelezen met een gemiddelde leestijd van één minuut. Dit onderstreepte het eerder gemaakte statement van Charlotte Nijs, manager Branded Content NU.nl, die tijdens haar sessie kenbaar maakte dat relevantie mede bepaald wordt door de locatie en het moment waarop je content bij je doelgroep brengt.

De interviews zijn donderdag op het Branded Content Event afgenomen met de NUlive-app. Dit is een app waarmee lezers zelf nieuws kunnen maken. Door middel van realtime video kunnen ze live contact maken met de redactie en nieuws delen van over de hele wereld. Dus is Jan uit Utrecht bij die ene grote brand? Hij opent zijn NUlive-app en deelt direct wat hij ziet met de redactie. Live nieuws, gemaakt door iedereen. 

Donderdag werd de app, die NU.nl binnenkort lanceert, ingezet om de live interviews af te nemen, bekijk ze hier terug.


Cor Hospes: 'Ik geloof niet in branded content'


Puck Landewé, Wehkamp: 'Heel Nederland gaat branded content maken'


Monique Pennings, Jumbo: 'Branded content is een succes als alle media op elkaar aansluiten'


Carolien de Rooi: 'Het begint bij het verhaal van het merk'

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken