Actie magazine Nestor rond misstanden traplift

Actie magazine Nestor rond misstanden traplift
  • Content
  • 31 mrt 2016 @ 15:48
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Het magazine van de KBO, Nestor, geeft twee trapliften weg aan senioren die er geen krijgen van hun gemeente, maar die door hun verhaal wel aannemelijk maken dat ze er een nodig hebben.

De overheid wil dat ouderen langer thuis wonen, maar als ze daarvoor een traplift nodig hebben, wordt die aanvraag regelmatig afgewezen. Het gevolg is dat mensen maanden of zelfs jaren beneden op de bank liggen en niet naar hun bed en badkamer kunnen. Daarom heeft Nestor, het magazine van seniorenorganisatie KBO, een opmerkelijke actie bedacht: senioren die geen traplift krijgen van de gemeente, kunnen deze winnen.

Vorig jaar kwam de 91-jarige Mies van Luijk landelijk in het nieuws. De gemeente had zijn aanvraag voor een traplift afgewezen omdat hij had moeten voorzien dat door zijn hoge leeftijd het traplopen steeds moeilijker zou worden en hij eerder had moeten verhuizen. Ellen Willemsen van de KBO deelde de botte brief via Twitter, waarop het land ontplofte van verontwaardiging. Mies kreeg door het tumult toch zijn traplift van een trapliftenfabrikant en kan nu met zijn vriendin in het huis blijven waar hij al twintig jaar woont. De 91-jarige man was tot tranen toe geroerd: 'We kunnen weer samen slapen. Ik had nooit gedacht dat zo veel mensen ons te hulp zouden schieten.'

Maar het verhaal van Mies is geen uitzondering, weet de KBO, Nederlands grootste seniorenorganisatie. Directeur Manon Vanderkaa: 'We horen uit het hele land dat gemeenten nog steeds aanvragen voor een traplift afwijzen en ouderen adviseren te verhuizen. Wij krijgen veel vragen over de traplift. Er zijn situaties waarbij mensen bijvoorbeeld al maanden of zelfs jaren beneden op de bank liggen. Deze mensen slapen dus niet in een gewoon bed en kunnen niet meer douchen of in bad. Dat is niet de manier waarop ouderen langer thuis willen blijven wonen. En zelf kopen is vaak geen optie. Een traplift kost drie- tot vijftienduizend euro.'

Het magazine van de KBO, Nestor, geeft daarom twee trapliften weg aan senioren die er geen krijgen van hun gemeente, maar die door hun verhaal wel aannemelijk maken dat ze er een nodig hebben. Ook mensen die iemand kennen die in zo'n situatie verkeert, kunnen meedingen naar deze twee bijzondere prijzen. De voorwaarden staan in het aprilnummer van het magazine Nestor dat zojuist is verschenen (verkrijgbaar in de boekhandel). Nestor is ook aan te vragen via www.kbo.nl/nestor of via telefoonnummer 073-6123475

 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken