StoryMe in stroomversnelling met nieuwe CEO

StoryMe in stroomversnelling met nieuwe CEO
  • Content
  • 8 mrt 2016 @ 16:15
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

StoryMe, Gentse videomarketingpionier, brengt een nieuwe CEO aan boord. Vanaf maart laat Lorenzo Bown - oprichter van StoryMe - de dagelijkse werking over aan Jonathan Moerkens, voormalig business director bij Saatchi & Saatchi. Samen zullen ze een double force vormen die StoryMe naar een volgend niveau van professionalisering zal tillen.

Gent, 8 maart 2016 - StoryMe, Gentse Video Marketing pionier, brengt een nieuwe CEO aan boord. Vanaf maart laat Lorenzo Bown - oprichter van StoryMe - de dagelijkse werking over aan Jonathan Moerkens, voormalig business director bij Saatchi & Saatchi. Samen zullen ze een double force vormen die StoryMe naar een volgend niveau van professionalisering zal tillen. Deze overgang opent een nieuw hoofdstuk - StoryMe 2.0. - waar ook de verhuis naar een nieuwe Gentse locatie in het hippe Dok-Noord in past. Daarnaast zijn er plannen om, na Londen en Zürich, buitenlandse kantoren te openen in Dubai, Singapore, Genève en Stockholm. Bovendien werd zopas in Sofia een kantoor opgestart dat een viertal creatieven huist. En het verhaal is hiermee nog niet ten einde. StoryMe zal voortaan, naast het leveren van entertainende 1 minute video animaties, klanten ook adviseren over hun videomarketingstrategie. Zo bereikt de video de juiste doelgroep via de juiste kanalen.

Snelle groei
Het gaat hard voor StoryMe. Hun product - simpele 1 minute video animaties - blijkt booming business. Het afgelopen jaar verdriedubbelde niet alleen hun omzet, maar ook het aantal werknemers groeide snel. Het Gentse kantoor barst zowel letterlijk als figuurlijk uit zijn voegen.

Die snelle groei zorgde ervoor dat StoryMe zich ontpopte van start-up tot een jonge en succesvolle onderneming. Het gevolg was dat oprichter Lorenzo Bown - een ondernemer in hart en nieren - zich steeds minder op het ondernemerschap kon focussen en zich op de rol van manager moest richten. Daarom besliste Lorenzo - in samenspraak met de raad van bestuur - om een nieuwe CEO aan boord te halen om die groei in goede banen te leiden.

Structuur
Ze kwamen terecht bij Jonathan Moerkens, met ervaring in de reclamesector en een sterk managersprofiel. Jonathan bleek na een succesvolle carrière bij Duval Guillaume en Saatchi & Saatchi klaar te zijn voor een nieuwe uitdaging. Hij zal StoryMe verder structureren en professionaliseren en hij zal een gemeenschappelijk doel vooropstellen. Dat blijkt niet onbelangrijk, gezien het StoryMe-team ondertussen bestaat uit 35 jonge werknemers en er nog een tiental open vacatures zijn. Een eerste stap komt er begin mei, wanneer StoryMe verhuist naar een ruimere en inspirerende werkplaats in het Gentse Dok-Noord.

Internationale expansie
Terwijl Jonathan zich zal ontfermen over de dagelijkse werking en het management, blijft Lorenzo wel deel uit maken van StoryMe als hoofdaandeelhouder en Chief Strategic Officer. Zo zal zijn focus opnieuw liggen op het ondernemerschap en de verdere internationale expansie.
Met het nieuwe kantoor in Sofia en plannen om na Londen en Zürich ook in Dubai, Singapore, Genève en Stockholm kantoren te openen. Bovendien zal Lorenzo Bown zijn schouders zetten onder de strategie. Naast het creëren van entertainende 1 minute video animaties, zal StoryMe voortaan ook klanten adviseren bij hun videomarketingstrategie. Videomarketing is namelijk meer dan het maken van de juiste video, klinkt het bij StoryMe. Het gaat er ook over de video op het juiste moment bij de juiste doelgroep te krijgen. Begin april wordt dan ook een videomarketingblog gelanceerd waarop StoryMe z’n kennis zal delen.

Over StoryMe
StoryMe, opgericht in mei 2013, is een jonge en snel groeiende onderneming. Ze specialiseren zich in videomarketing, met het maken van video animaties van 1 minuut die complexe boodschappen simpel uitleggen. Het hoofdkwartier is gelegen in Gent met daarnaast kantoren in Zwitserland en Groot-Britannië. Bovendien zijn er plannen om in 2016 kantoren te openen in Singapore, Dubai, Genève en Stockholm. Als experts in Video Marketing hielp StoryMe reeds klanten als Xerox, Tomorrowland, Microsoft en Coca-Cola bij het incorporeren van video animatie in hun globale marketing strategie. Neem hier contact op.

 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken