Dura Vermeer start online arbeidsmarktcampagne

Dura Vermeer start online arbeidsmarktcampagne
  • Content
  • 21 apr 2016 @ 13:45
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalCreatieSocial mediaCampagnes

Dura Vermeer start deze week online en via social media een arbeidsmarktcampagne met de titel ‘Maar wat kan jij?’. Het bouwconcern zet vol in op de werving van getalenteerde starters en doorgewinterde professionals. Met de uitnodigende vraag wil Dura Vermeer potentiële kandidaten uitdagen om na te denken wat zij voor Dura Vermeer kunnen betekenen.

Aanleiding voor de campagne is dat de arbeidsmarkt weer langzaam op gang komt, net als sommige segmenten in de bouw. Dura Vermeer ziet dat terug in het stijgende aantal vacatures bij zowel haar bouw- als infra-activiteiten, momenteel circa zestig stuks. De verwachting is dat dit aantal het komend jaar verder zal groeien. Daarbij is bij Dura Vermeer vooral behoefte aan BIM-engineers, hoofduitvoerders, tendermanagers, kostendeskundigen en projectleiders. De campagne is in nauwe samenwerking ontwikkeld met internal & employer brandingbureau Proof.

Over de campagne
De vraag ‘Maar wat kan jij?’ is onderdeel van een creatief concept waarin trotse Dura Vermeer-projecten de hoofdrol spelen. Op een toon die nuchter en zelfbewust is, laat Dura Vermeer zien wat zij op dat project heeft gedaan en stelt de lezer daarbij de vraag: ‘Maar wat kan jij?’. De campagne richt zich zowel op starters als professionals met affiniteit voor innovaties, bouw en techniek. Centraal staat een geheel vernieuwde werken bij-site maarwatkanjij.nl, met daar omheen een groot aantal campagnemiddelen die worden ingezet op social media, events, masterclasses en carrièrebeurzen.

Deel van een groter verhaal
‘Maar wat kan jij?’ is de aftrap van de strategie aan potentiële kandidaten. Ook medewerkers kunnen een rol vervullen in het aantrekken van nieuw talent. Zij kunnen kandidaten voordragen en zo 1.000 euro bruto verdienen. Tegelijkertijd werkt Proof met Dura Vermeer aan internal alignment van 2.500 medewerkers, om de strategie intern verder te embedden. Dura Vermeer wil een helder en consistent verhaal vertellen aan potentiële kandidaten, medewerkers en alumni van Dura Vermeer. Dat betekent dat het concern aandacht geeft aan de gehele employee journey.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken