#NLhelptNepal is 'Best Brand Influencer Campagne 2015'

#NLhelptNepal is 'Best Brand Influencer Campagne 2015'
  • Content
  • 11 apr 2016 @ 06:30
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaVideoDigitaalAwards

Giro 555 heeft met de campagne #NLhelptNepal de award voor ‘Best Brand Influencer Campagne 2015’ gewonnen. De prijs werd uitgereikt tijdens de eerste Insight VEED, het event voor online contentmakers. Het is voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis dat YouTubers hun stem konden uitbrengen op de in hun ogen beste online campagne.

De winnende campagne had als doel meer awareness te creëren onder jongeren om zo aandacht, betrokkenheid, steun en geld te generen voor de Nepal-actie van Giro 555. Voor dit doel werd een online platform gelanceerd, ‘Views for Nepal’. YouTubers werd gevraagd een video te uploaden op hun eigen kanaal met de hashtag #NLhelptNepal. Op deze manier werd de video aan het platform gelinkt en doneerden zij de opbrengst van hun video, bepaald door het aantal views, aan het goede doel.

‘Ludiek en sympathiek’
De YouTubers in de jury van Insight VEED - Cinemates, Mertabi, Rutger Vink, Eenhoorn Joost en Jiami Jongejan - vonden deze campagne het sterkst, omdat met een ‘eenvoudig vehikel’ een groot bereik en betrokkenheid is gerealiseerd en omdat de campagne ‘de creativiteit van de YouTubers op een sympathieke en ludieke manier heeft ingezet om een goed doel te ondersteunen’.

Gijs de Vries, directeur van het Nederlandse Rode Kruis en actievoorzitter van Giro 555: ‘Ik ben blij dat we er met dit initiatief in geslaagd zijn een grote groep jonge mensen te bereiken waarmee we via traditionele media minder makkelijk in contact komen. We willen met dit soort initiatieven aansluiten bij het snel veranderende mediagedrag. He is dan natuurlijk mooi om te zien hoe dit nu door YouTubers wordt opgepakt en zij op hun manier bijdragen aan de hulpverlening voor de ramp in Nepal.’

Resultaat van de campagne
In een paar weken tijd werden 132 video’s gedoneerd, 2.431978 miljoen views gegenereerd en 658.984 comments gepost. Het platform kan in de toekomst binnen een paar uur opnieuw worden ingezet wanneer een actie zich aandient. Bekijk het verhaal achter de campagne hier:



Over Insight VEED
Met Insight VEED was er dit jaar voor het eerst ook ruimte voor marketingprofessionals om de YouTube-wereld te leren kennen tijdens het jaarlijks terugkerende VEED Festival. Tijdens het event afgelopen vrijdag deelden influencers hun visie op de wereld van content. Daarnaast gingen zij met traditionele contentmakers in debat over de toekomst van de industrie.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken