5 minuten met: Ab Talmon en Guido Derkx van StoryMail

5 minuten met: Ab Talmon en Guido Derkx van StoryMail
  • Content
  • 24 mei 2016 @ 11:03
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentVideoContentCreatie

In de rubriek '5 minuten met' laten we marketeers aan het woord. Wat zijn hun favoriete cases en waar halen zij hun inspiratie vandaan? In deze editie geven we Ab Talmon (m) en Guido Derkx (r) het woord, resp. founder en ceo van StoryMail, de startup die het mogelijk maakt video's te personaliseren op basis van klantgegevens. 'Dat doen we door klantgegevens te verwerken in video. Deze personal video's kun je - op grote schaal - versturen met triggers vanuit jouw marketing automation flow, vanuit een online dashboard of in een batch - via alle denkbare kanalen.’

In het kort: wat doet StoryMail en waarom?
AT: ‘Wij zorgen voor relevant en persoonlijk klantcontact binnen customer journeys door de inzet van gepersonaliseerde video. Dit zijn video’s waarvan de content wordt samengesteld op basis van beschikbare klantgegevens: hun geregistreerde gedrag, voorkeuren en behoeften. Dit doet onze software automatisch, omdat het naadloos integreert met (en configurabel is binnen) bestaande CMS-, CRM-, mail- en marketing automation systemen. Zo zijn we in staat om de juiste boodschap uit te serveren, in de juiste vorm, via het juiste kanaal, naar de juiste ontvanger. En die context is cruciaal.’

Wat is jullie ambitie met StoryMail? 
AT: ‘Binnen drie jaar zijn we een toonaangevende internationale market place met de beste creatieven en agencies voor het ontwerpen van onderscheidende en converterende customer journeys, de beste content producers en perfecte software integraties.’

GD: ‘De ambitie is om video’s relevant te maken voor de ontvanger, dat je niet meer door hebt dat ze persoonlijk zijn; ze sluiten simpelweg aan bij je behoeftes van dat moment. Dan kunnen we eindelijk eens stoppen met de discussie ‘hoe lang of kort’ moet een video zijn. Een video duurt zolang als dat hij relevant is.’

Hoe onderscheiden jullie je van de concurrent?
AT: ‘StoryMail zou je kunnen zien als een ‘ad tech’ bedrijf, wij leveren natuurlijk een software oplossing ’in the cloud’ voor digital marketers. Maar onze kracht schuilt in onze afkomst. Ik ben al 35 jaar actief in de wereld van storytelling als een marketeer die filmproducent werd. In die tijd heb ik mijzelf altijd afgevraagd wat mijn klanten nu precies zouden kunnen met al die nieuwe technieken die beschikbaar kwamen. Marketeers zijn vanuit traditie nog vaak bezig met ’campagnes’. Storytelling is in deze digitale tijd nu pas hot. Terwijl het natuurlijk de meest natuurlijke vorm van verhalen overdragen is.’
GD: ‘Heel basaal gezegd is onze techniek beter. We kunnen sneller renderen, tegen lagere kosten. Ook wij realiseren ons dat deze voorsprong tijdelijk is. Belangrijk is daarom dat we ons veel meer richten op relevante video’s in plaats van persoonlijke video’s. Bij persoonlijk wordt al snel gedacht aan het terug laten komen van een naam in een video. Dat is mooi en het boost conversie, maar wat is de volgende stap? Die volgende stap is om op het juiste moment de juiste boodschap in de juiste vorm te brengen en hiervan te leren, zodat we steeds relevanter worden en klanten optimaal binden en boeien tijdens hun reis.’

Zijn er niet al meer dan genoeg software bedrijven?
AT: ‘Goeie vraag. Natuurlijk zit er niemand te wachten op nieuwe marketingsoftware. Bedrijven hebben de afgelopen jaren al kapitalen geïnvesteerd en qua tooling waarschijnlijk een Ferrari gekocht. Maar wie gaat die besturen? Wie krijgt al die marketing pk’s goed op de weg? Wij kiezen er daarom bewust voor om niet een software oplossing te verkopen. Wij integreren onze software simpelweg in de software (cms, crm, e-mail marketingsoftware) die de klant al heeft. Vanuit die vertrouwde omgeving kan hij of zij de extra features van StoryMail vervolgens direct gaan gebruiken. En soms zijn al binnen vier weken de resultaten zichtbaar voor het management.’

Hoe denken jullie dat video-contentmarketing zich gaat ontwikkelen in de toekomst?AT: ‘We gaan met grote snelheid naar een wereld die van content naar context gaat. Daarnaast gaan we van tekst naar video en van bulk naar zo persoonlijk en relevant mogelijk. In mijn wereld betekent dit dat video niet meer een statisch geheel is, maar een dynamische bak content die relevant gemaakt wordt binnen de juiste context.’

Met welke klanten werken jullie momenteel?
AT: ‘Organisaties zoals Vichy, Samsung, Nutricia en AON. Hele verschillende bedrijven, maar ze hebben wel één ding gemeen. Ze hebben een tomeloze drive om zichzelf te verbeteren; door blijvend op zoek te gaan naar het beste voor hun klanten. Ze willen niet alleen uitblinken in hun producten en diensten, maar ook in hun communicatie en marketing. Met een eenduidig doel voor de toekomst: dé ultieme digitale klantrelatie. Door te bewegen van big data naar big relevance. Meerwaarde te bieden op basis van voorkeuren en behoeften. En daar komen wij om de hoek kijken.’

Voor welke klanten zouden jullie nog willen werken?
AT: ‘Eigenlijk wel elke klant die zich hierin kan vinden, die hier enthousiast van wordt en begrijpt dat hij of zij vandaag stappen moet zetten. En dus de ambitie heeft om ook over drie jaar nog een succesvolle speler te zijn. Stilzitten is geen optie.’

Zie ook: http://www.storyTEQ.com

Door Lucas Boon



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken