Content Marketing Fast Forward: '90% van alle content is crap'

Content Marketing Fast Forward: '90% van alle content is crap'
  • Content
  • 18 mei 2016 @ 10:36
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentInfographicBranded contentStorytellingContent

'Op een snelle, eenvoudige en vooral leuke manier informeren en inspireren op het gebied van contentmarketing', de missie van AJ Huisman en Bert Van Loon met hun 'Content Marketing Fast Forward' in een notendop - afgelopen dinsdagmiddag (17 mei) in het OBA Theater. 'Promoot niet je product, maar je content' - en talloze andere wijsheden passeerden vanmiddag de revue.

Snel, dat was het. Met in totaal zes keynote speakers die ieder niet langer een half uur de tijd kregen hun 'ding' te doen was het programma goedgevuld. Headliners waren (natuurlijk) mister contentmarketing Joe Pulizzi, daarnaast wist ook zeker Doug Kessler, de man achter het Londense Velocity, te boeien. 

Eenvoudig en leuk was het zeker ook, zo wist laatstgenoemde in slechts enkele stappen duidelijk te maken hoe je je content slim aan de man brengt. Of beter gezegd: hoe je dat niet doet. Negentig procent van alle content is namelijk crap, in de beleving van Kessler. De meeste marketeers lijken niet that homerun te willen maken, nemen genoegen met een zesje. Hoe dat te voorkomen: hoog inzetten, de directie te skippen, in je 'sweet spot' te blijven en: door eerlijk te zijn. Als voorbeeld nam Kessler het Hans Brinker, het Amsterdamse low budget hotel dat op ludieke wijze uitstraalt het meest crappy verblijf van Amsterdam te (willen) zijn. Ofwel: try insane honestly; eerlijkheid wekt sympathie.

Op een contentmarketing event als dit kan iemand als Joe Pulizzi niet ontbreken. Een volledig uur was uitgetrokken voor de Amerikaan en eerlijk is eerlijk: dat was het meer dan waard. 'Let's have some fun here, rock 'n roll!', zo trapte hij af. Gevolgd met talloze quotes en wijsheden waarvan je geneigd bent te denken: was het maar zo makkelijk. Zoals: 'Promoot niet je product, maar je content'. Of: ’Houd bij het maken van je content altijd the audience in het achterhoofd. Denk dáárna pas aan sales.’ Hier en daar kwam Joe geestig uit de hoek met uitspraken als: 'Zelfs Google zelf weet niet eens wat het met Google+ aanmoet’. Of: 'De grootste fout van marketeers op het gebied van contentmarketing is het feit dat ze niet weten wat het betekent.' Pulizzi weet complexe vragenstukken ogenschijnlijk simpel te maken.

Na afloop werd er nog (even) geborreld op de zevende verdieping van de Amsterdamse bibliotheek (overigens met prachtig uitzicht over de stad) en kregen alle ruim 150 bezoekers het boek Content Inc, van mister content himself, uitgereikt.

Tekst door Lucas Boon

 



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken