'Een netwerk voor internationale merken ontwikkelen'

'Een netwerk voor internationale merken ontwikkelen'
  • Content
  • 12 mei 2016 @ 14:10
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

Maurice Wenneker, al ruim tien jaar eigenaar van (film)productiebedrijf Wenneker, slaat met Nosh een nieuwe weg in: een productiemaatschappij voor foodcontent. Met Nosh brengt Maurice specialisten 'met een feilloos gevoel voor de camera én een passie voor food' samen. Tijd om hem te vragen om een (korte) toelichting.

Ha Maurice, wat betekent ‘nosh’ eigenlijk?
Nosh is een Engels/Jiddisch werkwoord dat staat voor 'lekker eten'. In het Nederlands bekend als ‘lekker nassen'. We vonden het de perfecte naam voor ons Foodfilm-label.’

Waarom heb je ervoor gekozen om hier een apart label van te maken en het niet te scharen onder Wenneker?
‘Topmerken verdienen een topuitstraling en dito beleving. Bij food zit dat in de kleinste details. In huidige foodtrends zien we veel content op alle platforms dus een hoge kwalitatieve uitstraling is essentieel om boven het maaiveld uit te steken. Bij Wenneker hebben we de afgelopen jaren een trackrecord opgebouwd in high-end foodcontent. We beschikken over de nieuwste productietechnieken in productie en post-productie en een flink aanbod in regisseurs, zowel nieuw talent als ervaren zwaargewichten. Om ons meer te focussen op deze niche en voor een eenduidige uitstraling in binnen- en buitenland hebben we gekozen voor een apart label.’

Wat is je doelstelling met Nosh?
‘De ambitie van Nosh is een internationaal netwerk te ontwikkelen waarbij we voor lokale en internationale merken en bureaus werken. Food (beleving) is cultureel gedreven. In communicatie is het belangrijk de finesses hiervan goed te begrijpen en toe te passen. In die zin lijkt het op het maken van een goed recept in een uitmuntend gerecht.’

Kun je verklaren waarom ‘food’ an sich de afgelopen jaren zo’n enorme niche is geworden?
‘Het aanbod in voeding en aandacht voor voedsel is enorm gegroeid. Dit zien we terug op tv met de explosie van het aantal kookprogramma's en –kanalen en op social media is food niet meer weg te denken. Verder zien we online de blogs van foodies, merken en uitgevers.  Ook trends als voedselveiligheid en gezondheidsbewustzijn drijven de aandacht naar food.
Door deze explosie van aandacht en content is de juiste aanpak in creëren van food content essentieel voor merkbeleving en branding.'

Hoe belangrijk is food in jouw dagelijkse leven?
‘Ik ben óf lekker aan het eten óf ik ben op dieet… Maar bovenal vind ik het inspirerend om te zien wat de gespecialiseerde food professionals zoals regisseurs, stylistes, dop’s en fotografen creëren op het gebied van food content. Nosh brengt dit werk samen voor de beste merkbeleving.’

Nog meer Nosh en Wenneker? In ons nieuwste magazine (MT11) vind je een uitgebreid interview met Maurice Wenneker en zijn visie op (video)contentmarketing. 

Door: Lucas Boon



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken