Hema lanceert back to school-assortiment

Hema lanceert back to school-assortiment
  • Content
  • 21 jun 2016 @ 10:43
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentDigitaalVloggenSocial media

Hema heeft haar grootste back to school-assortiment ooit gelanceerd. Een unicum, zo stelt het warenhuis. Het 'Mix, Match en Clash'-assortiment bevat zeventien merkseries, van agenda's tot etuis. De bijbehorende schoolcampagne 'Eigen School, Eigen Ding' is opgezet vanuit het inzicht dat scholieren zich willen onderscheiden en daarom hun schoolspullen graag customizen.

Tot september werkt Hema samen met de vier bekende YouTubers Furtjuh, D is for Dazzle, Niek Roozen en Beautynezz, zij gaan jongeren de hele zomer op de hoogte houden van het laatste back to school-gebied. 

Desiree Vernie, manager marketing & communicatie van Hema, laat weten: 'Niet eerder hebben wij zo'n uitgebreid schoolassortiment en bijbehorende campagne gelanceerd. Scholieren kunnen bij ons alles vinden voor de komende schoolperiode. We weten dat customizen nog steeds in is bij jongeren en dat hun leven zich voor een groot deel online afspeelt. In de campagne richten we ons volledig op scholieren door bijvoorbeeld meet & greets met YouTubers aan te bieden. Zo maken we het dagelijkse leven van de jongeren makkelijker en leuker.'

YouTubers
De vier eerder genoemde YouTubers zijn samen goed voor ruim één miljoen abonnees en delen tijdens de campagne verschillende video's over hun schoolervaringen, DIY-ideeën en hun favoriete schoolspullen. De eerste video afkomstig van Joy (Beautynezz) telt op het moment van schrijven al 270.000 views en 4.000 reacties. 


https://www.youtube.com/watch?v=XnyS9i5xOjk

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken