Leerstoel Contentmarketing start met ronde tafelgesprekken

Leerstoel Contentmarketing start met ronde tafelgesprekken
  • Content
  • 30 jun 2016 @ 13:20
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentCommunicatieDialoog

De Leerstoel Contentmarketing van de UvA maakt – onder aanvoering van buitengewoon hoogleraar dr. Ed Peelen en Scripta Communicatie-directeur Henk Jacobs – na de zomervakantie een begin met een serie ronde tafelgesprekken over het vakgebied.

Dit in het kader van kennisverrijking. Hierbij worden steeds vier of vijf marketing- of communicatiedirecteuren uitgenodigd, van wie verwacht wordt dat hun organisaties vergelijkbare content marketing problemen kennen.

In de eerste sessie zal dit gaan om grote organisaties die opereren op het grensvlak van publiek/privaat. Om optimale openheid te garanderen zal over de sessies niet worden gepubliceerd. Wel kan de Leerstoel volop gebruik maken van de (geanonimiseerde) informatie die op tafel komt.

De Leerstoel wil, via onderwijs en onderzoek voor studenten, bedrijfsleven en overheid, een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van het vakgebied. Binnen de academische literatuur is de aandacht voor content marketing nog gering. Maar er zijn voldoende aanpalende theorieën en onderzoeken voorhanden waarmee vanuit wetenschappelijk onderzoek een stimulans aan de ontwikkeling van het vakgebied gegeven kan worden. Onderzoek over storytelling, transportation effecten, het persuasive knowledge model, native advertising, systematic en heuristic processing en de Elaboration Likehood Model. En daarnaast stelt de leerstoel zich tot doel om specifiek op content marketing gericht onderzoek te initiëren.

Dit artikel is ook verschenen op Platform Content.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken