Onderzoek wijst uit: 1 op 3 Nederlanders kijkt naar vlogs

Onderzoek wijst uit: 1 op 3 Nederlanders kijkt naar vlogs
  • Content
  • 16 aug 2016 @ 10:23
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoVloggenInteractieDialoog

Vlogs zijn populair in Nederland, tot zover niets nieuws. Maar hóe populair dan precies? Multiscope ging op onderzoek uit en kwam tot de conclusie dat één op de drie Nederlanders ouder dan achttien jaar minimaal één keer per maand een vlog bekijkt. Enzoknol blijkt de meest populaire vlogger. Vlogs zijn met name populair bij jongeren en worden vooral bekeken ter vermaak.

Nog meer resultaten: van de 18-34 jarigen heeft 82% weleens naar een vlog gekeken. Bij 50-plussers is dit minder dan de helft (45%). 

Entertainment
Vlogs worden vooral bekeken voor ontspanning en vermaak. Zes op de tien kijkers geven aan om deze reden te kijken. Een kwart kijkt ook om iets te leren. Een andere populaire reden om vlogs te kijken is om inspiratie op te doen (22%). Het kijken naar vlogs heeft als gevolg dat bijna 15% een product gekocht heeft. Vier op de tien Nederlanders zien vlogs als het nieuwe tv kijken. 

Multiscope
De cijfers uit dit marktonderzoek zijn tot stand gekomen door een 'grootschalig representatief onderzoek' onder een online consumentenpanel (18 jaar en ouder) van onderzoeksbureau Multiscope, waarbij in totaal 1.007 leden het onderzoek volledig hebben ingevuld. 
Ga voor meer informatie naar de website.

 

Lees ook: 'YouTube heeft de toekomst, tv is dood'

Beeld afkomstig van Enzoknol Vlog #1103

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken