GPCM case van de week: PostNL

GPCM case van de week: PostNL
  • Content
  • 17 aug 2016 @ 11:14
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • EvenementGrand Prix Content MarketingContentAward

Op donderdag 17 november is het zover: de Grand Prix Content Marketing in DeFabrique te Utrecht. Dan zullen de beste contentmarketing-cases en -producties in Nederland en België worden beloond.

In aanloop naar deze bewuste avond plaatsen we op dit platform diverse (al dan niet ingezonden) cases van (contentmarketing-)bureaus. Wat is het communicatiedoel van de case? En wat was het resultaat?

Te beginnen met: PostNL door Brand New Journey

Case

PostNL wil de transitie maken van postbezorger naar kennispartner in resultaatgerichte communicatie.:

  • Positionering als logische partner op het gebied van resultaatgerichte communicatie voor het mkb en de grootzakelijke markt
  • Accelerator voor het genereren van leads en new business

Strategie

  • Content leveren die bijdraagt aan de transitie van PostNL
  • Interviewen van direct marketing expert bij PostNL medewerkers
  • Deze interviews omzetten in aansprekende artikelen voor het zakelijk blog van PostNL
  • Aanvullende blogs schrijven over onderwerpen binnen het kennisdomein van direct marketing
  • De uitvoering van een contentstrategie die zich primair richt op de doelgroepen mkb en grootzakelijke markt

Doelstellingen

  • De doelgroepen met de content informeren, inspireren en opvoeden in de werking en het effect van direct marketing
  • Product van PostNL positioneren om resultaat te realiseren

 

Let op: deze case is (nog) niet ingezonden voor de aankomende GPCM. 'Maar wie weet wordt dit wel onze eerste inzending voor de Grand Prix, als we verder zijn in het traject met PostNL', aldus het bureau.

Ook een case indienen? Tot 14 september heeft u de tijd. Ga hier naar toe voor meer informatie. 

Lees ook het interview dat we hielden met voorzitter Jasper van Zandbeek over de aankomende Grand Prix.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken