Zo won BrandDeli de Nespresso pitch op het Branded Content Event

Zo won BrandDeli de Nespresso pitch op het Branded Content Event
  • Content
  • 2 aug 2016 @ 15:16
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentBranded Content EventPitchesBranded content

Waar komt de koffie in ons kopje eigenlijk vandaan? Op die vraag geeft Nespresso in samenwerking met fotografe Sacha de Boer antwoord met de campagne 'De Boer & de boer. Van koffiebes tot kopje'. De campagne is opgezet door BrandDeli, nadat zij een pitch wonnen op het Branded Content Event 2015, georganiseerd door MarketingTribune en BBP Media. Kirby Beckman (manager strategy & creative) en Roos Simons (sales manager brand partnerships) stonden aan de basis van de samenwerking met Nespresso. Een korte terugblik op de winnende pitch.

Wat is precies uw rol geweest in deze campagne?
Zowel het concept als de productie van de documentaires lagen bij BrandDeli. Om te vertellen waarom gNespresso de referentie voor de hoogste kwaliteit premium koffie is, werd op ons advies gekozen voor korte documentaires die multichannel werden uitgezonden. Ex-nieuwslezeres Sacha de Boer verkent als fotografe de wereld van Nespresso bij de oorsprong van de koffie; in dit geval in Colombia. We vlogen voor de productie samen met Nespresso, Moving Art en Sacha de Boer naar de plantages. De foto's waren afgelopen maand (juli, red.) te zien in een voor Nespresso Clubleden toegankelijke expositie in het Scheepvaartmuseum. We zorgden samen met Zenith Optimedia ook voor een passende mediastrategie waarbij 24Kitchen, National Geographic en Discovery Channel samen met inzet van andere paid, owned en earned media zorgen voor het beste bereik in de doelgroep.

Hoe kijkt u terug op deze campagne?
We kijken terug op een legendarisch startsein bij de overwinning van de grote pitch op het Branded Content Event, waarna een spannende productie volgde. Door het verloop van het koffie-seizoen waren we vorig jaar net te laat om de oogst nog mooi in beeld te kunnen brengen. Na anderhalf jaar heeft de reis gezorgd voor een magisch mooi partnership. Al met al is het voor ons een juweel van een samenwerking waarbij het resultaat de route dubbel en dwars waard is.

Branded Content Event: van pitch naar campagne
Ruim anderhalf jaar geleden werd op het Branded Content Event in Utrecht door Nespresso de vraag gesteld: 'Ontwikkel een branded content concept dat Nespresso bij de doelgroep neerzet als de referentie voor de hoogste kwaliteit premium koffie.' De dames blikken terug:
'Daarbij was de opdracht om op een kwalitatieve en objectieve manier te laten zien dat Nespresso in elke stap van het proces, vanaf koffiebes tot het kopje koffie thuis, nauw betrokken is. BrandDeli pitchte tegen Sanoma/SBS en Boomerang Create en wonnen de pitch met hun concept De Boer & de boer. Nu, anderhalf jaar later, is de campagne van start gegaan. Dit is bijzonder, want het gebeurt vrij zelden dat een gepitcht concept tijdens een event daadwerkelijk tot uitwerking wordt gebracht.'  

 

Ook pitchen op het Branded Content Event? Ga hier naar toe voor meer informatie. 

In het aankomende print-nummer van MarketingTribune (14) leest u over deze campagne een uitgebreid interview met Maureen Baas, marketing director bij Nespresso. 

Lees ook: Nespresso neemt koffiedrinker mee in 360 graden video.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken