Zo won BrandDeli de Nespresso pitch op het Branded Content Event
- Content
- 2 aug 2016 @ 15:16
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentBranded Content EventPitchesBranded content
- 2 aug 2016 @ 15:16
- Lucas Boon
Waar komt de koffie in ons kopje eigenlijk vandaan? Op die vraag geeft Nespresso in samenwerking met fotografe Sacha de Boer antwoord met de campagne 'De Boer & de boer. Van koffiebes tot kopje'. De campagne is opgezet door BrandDeli, nadat zij een pitch wonnen op het Branded Content Event 2015, georganiseerd door MarketingTribune en BBP Media. Kirby Beckman (manager strategy & creative) en Roos Simons (sales manager brand partnerships) stonden aan de basis van de samenwerking met Nespresso. Een korte terugblik op de winnende pitch.
Wat is precies uw rol geweest in deze campagne?
Zowel het concept als de productie van de documentaires lagen bij BrandDeli. Om te vertellen waarom Nespresso de referentie voor de hoogste kwaliteit premium koffie is, werd op ons advies gekozen voor korte documentaires die multichannel werden uitgezonden. Ex-nieuwslezeres Sacha de Boer verkent als fotografe de wereld van Nespresso bij de oorsprong van de koffie; in dit geval in Colombia. We vlogen voor de productie samen met Nespresso, Moving Art en Sacha de Boer naar de plantages. De foto's waren afgelopen maand (juli, red.) te zien in een voor Nespresso Clubleden toegankelijke expositie in het Scheepvaartmuseum. We zorgden samen met Zenith Optimedia ook voor een passende mediastrategie waarbij 24Kitchen, National Geographic en Discovery Channel samen met inzet van andere paid, owned en earned media zorgen voor het beste bereik in de doelgroep.
Hoe kijkt u terug op deze campagne?
We kijken terug op een legendarisch startsein bij de overwinning van de grote pitch op het Branded Content Event, waarna een spannende productie volgde. Door het verloop van het koffie-seizoen waren we vorig jaar net te laat om de oogst nog mooi in beeld te kunnen brengen. Na anderhalf jaar heeft de reis gezorgd voor een magisch mooi partnership. Al met al is het voor ons een juweel van een samenwerking waarbij het resultaat de route dubbel en dwars waard is.
Branded Content Event: van pitch naar campagne
Ruim anderhalf jaar geleden werd op het Branded Content Event in Utrecht door Nespresso de vraag gesteld: 'Ontwikkel een branded content concept dat Nespresso bij de doelgroep neerzet als de referentie voor de hoogste kwaliteit premium koffie.' De dames blikken terug:
'Daarbij was de opdracht om op een kwalitatieve en objectieve manier te laten zien dat Nespresso in elke stap van het proces, vanaf koffiebes tot het kopje koffie thuis, nauw betrokken is. BrandDeli pitchte tegen Sanoma/SBS en Boomerang Create en wonnen de pitch met hun concept De Boer & de boer. Nu, anderhalf jaar later, is de campagne van start gegaan. Dit is bijzonder, want het gebeurt vrij zelden dat een gepitcht concept tijdens een event daadwerkelijk tot uitwerking wordt gebracht.'
Ook pitchen op het Branded Content Event? Ga hier naar toe voor meer informatie.
In het aankomende print-nummer van MarketingTribune (14) leest u over deze campagne een uitgebreid interview met Maureen Baas, marketing director bij Nespresso.
Lees ook: Nespresso neemt koffiedrinker mee in 360 graden video.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing