HeadOffice over integratie NL en BE: 'Reacties emotioneel maar begripvol'

HeadOffice over integratie NL en BE: 'Reacties emotioneel maar begripvol'
  • Content
  • 8 sep 2016 @ 15:49
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentArbeidsmarktPersonaliaInterview

Sanoma gaat contentmarketingbureau HeadOfficeNL integreren met de Belgische tak, zo maakte het uitgeversbedrijf vorige week bekend. Sanoma laat weten dat de Nederlandse tak onvoldoende in staat is gebleken om klanten te behouden. We vroegen Gilles van Lembergen, founder en ceo van HeadOffice, om toelichting. 'Overbodig om twee zusterbureaus hetzelfde te laten doen.'

Wat is in een notendop de reden HeadOffice NL en BE samengaan?
Beide bureaus zijn in vele opzichten perfect complementair; HO NL heeft uitgebreide kennis en bewezen expertise in print projecten en productie van online content, bij HO BE zit dan weer veel kennis op het vlak van loyalty programma's, aanjagen van klanten en ontwikkelen van complexe content-ecosystemen. Door beide bureaus dichter bij elkaar te brengen, bevorderen we een versnelde toegang tot het volledige pallet van kennisgebieden voor onze klanten en prospects. Ook intern kunnen we op deze manier onze medewerkers snel en makkelijk opleiden tot onmichannel content experts die over de kanalen heen kunnen werken.

Er vertrekken twaalf van de 28 medewerkers. Wat gebeurt er nu met hen?
Zij worden in het traject naar de volgende stap in hun carrière begeleid door HR van Sanoma. Ze krijgen vanzelfsprekend ook toegang tot de vacatures die nu openstaan binnen de groep. 

En wat gebeurt er met de overige zestien? 
Voor hen verandert er eigenlijk weinig. Ze blijven hun klanten servicen. Bij 'de vertrekkers' zitten veel mensen van de afdelingen support en backoffice. Dat wordt nu gecentraliseerd in België - het was overbodig in beide zusterbureaus dezelfde twee takan twee keer te doen. De zestien personen die aan boord blijven zijn allen werkzaam op specifieke klanten en zullen dat ook blijven doen. Onze wens is namelijk dat de klanten van HO NL helemaal niets merken van deze toenadering tussen HO NL en HO BE. 

Hoe is het nieuws intern gecommuniceerd en hoe werd er gereageerd?
We hebben met iedereen een persoonlijk gesprek gevoerd om dit uitvoerig toe te lichten. Natuurlijk werd er emotioneel gereageerd, maar er was bovenal begrip voor de situatie. 

Welke voordelen haalt HeadOffice uit deze 'move'?
We hebben het gevoel dat dit ons in staat stelt om sneller te groeien en meer uit te blinken in innovatie voor onze klanten. We werkten al steeds meer voor klanten in de regio Benelux en Frankrijk. Op deze manier hopen we goed in te kunnen spelen op de snel veranderende behoeftes van merken op de contentmarkt. 

 

Lees ook deze briefing die Sanoma intern heeft aangekondigd.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken