'ID&T The Roof ook voor liefhebber van eerste uur interessant'

'ID&T The Roof ook voor liefhebber van eerste uur interessant'
  • Content
  • 1 sep 2016 @ 14:56
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoDigitaalContent

Een nieuw online video platform is geboren: The Roof. Een platform van ID&T en Endemol dat zich met 'kwalitatieve content' wil focussen op 'de belevingswereld van de mainstream en electronic music liefhebber'. Een korte toelichting verpakt in vier vragen door Boris Hendriksen, commercial director bij ID&T Europe.

Met The Roof genereert u marketing via influencers. Wat maakt hen waardevol?
Onze influencers spreken dezelfde doelgroep aan als ID&T. Daarnaast zijn het leuke persoonlijkheden die voor de camera op pakkende wijze onderwerpen kunnen belichten. 
The Bucket Boys (echte namen: Thijs en Joep, red.) zijn twee jongens die al langer leuke YouTube content maken. Daarnaast is er een mooie fit met de doelgroep en hebben de mannen ook flink wat lef.

Beperkt The Roof zich niet met een doelgroep van 18-30? Is het platform voor dertigers en veertigers niet interessant?
The Roof is net gelanceerd en de bedoeling is dat het zich tot een platform ontwikkelt dat iedere dance-liefhebber achtergronden, insights en spraakmakende content gaat bieden. Op dit moment zijn de eerste brainstorms alweer gestart om per mid oktober allerlei nieuwe formats te lanceren. We werken hierbij als ID&T intensief samen met Endemol. De target doelgroep zal altijd 18-30 zijn, maar ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat de content ook voor dance-liefhebbers van het eerste uur interessant is.

Vanwaar eigenlijk de naam The Roof?
Het is een link naar het nieuwe kantoor van ID&T, de A'dam Toren achter het Centraal Station waar je vanaf 'the rooftop' een geweldig uitzicht hebt over de stad - naar ons idee het bakermet van de stad. Per 1 oktober zitten de Toren en tijdens het ADE gaan we een aantal spannende dingen aankondigen.

Het festivalseizoen is inmiddels (bijna) achter de rug. Hoe kijkt u er op terug?
Voor ID&T is het seizoen goed verlopen. Uitverkochte festivals en als klap op de vuurpijl 100.000 bezoekers op een meerdaags Mysteryland.

Wilt u verder nog iets kwijt?
Per 1 oktober verhuist ID&T naar de A'dam Tower, tijdens het ADE gaan we een aantal spannende zaken aankondigen.

Lees hier meer over The Roof.

Nog meer dance? In samenwerking met ADE organiseert MarketingTribune het congres ADE Dance & Brands. Ga hier naar toe voor tickets en meer informatie. 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken