Eindhoven's Another City Trip is 'het meisje dat je verrast'
- Content
- 6 okt 2016 @ 11:38
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - ContentEvenementInteractie
- 6 okt 2016 @ 11:38
- Redactie Contentmarketing
Eindhoven wil meer buitenlandse bezoekers naar de binnenstad trekken en is daarom een internationale influencercampagne gestart genaamd Another City Trip. Food-, lifestyle- en fashionbloggers kunnen hier 'de energie van het populaire stadsdeel Strijp-S zelf komen ervaren en beoordelen'. De campagne werkt hiervoor samen met diverse zelfstandige retailers, horecazaken en culturele instellingen uit de Lichtstad.
Another City Trip is ontwikkeld door contentmarketingbureau Zandbeek en citymarketingorganisatie Eindhoven365. Inmiddels hebben er zich al zo'n honderd geïnteresseerde influencers aangemeld. Idee van het event: 'Foodbloggers brengen een bezoekje aan de crème de la crème van de Eindhovense cuisine. Fashionista's zien met eigen ogen hoe design, technologie en fashion op natuurlijke wijze samensmelten in de Eindhovense ateliers en shops. Ook lifestylebloggers ervaren 24 uur lang de vibe van de stad en overnachten in een van de bijzondere hotels die Eindhoven herbergt.'
'Niet het mooiste meisje van de klas'
Mark de Greeff, verantwoordelijk bij Eindhoven 365, laat weten: 'Eindhoven wordt over het algemeen niet beschouwd als het knapste meisje van de klas. Alleen al in Nederland zijn veel mooiere steden te noemen. Maar Eindhoven is wél het meest intrigerende en spanndendste meisje van de klas. Het meisje dat je verrast, verwondert en je uitnodigt om mee te doen aan het prototypen van de toekomst. Dat laten we graag zien aan een internationaal publiek, bij voorkeur via nieuwe en spannende samenwerkingsverbanden. En de samenwerking met Zandbeek voor another City Trip is daar een perfect voorbeeld van. Dat de campagne bovendien nét even wat gedurfder en anders is, blijkt ook uit de titel. die bevat niet voor niets wat typisch Eindhovense zelfspot.'
500 procent
Eindhoven hoopt, mede dankzij deze campagne, in 2020 minimaal 500 (!) procent meer internationale bezoekers naar de stad te trekken. De Another City Trip-campagne start morgen (7 oktober).
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing