Influencers promoten nieuwe film 'Inferno'

 Influencers promoten nieuwe film 'Inferno'
  • Content
  • 20 okt 2016 @ 11:23
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • VloggenCommunicatieInteractieContentVideo

Op de premièredag van 'Inferno' kropen influencers als Tim Hofman, Dennis Weening en Sanne Vogel in de huid van hoofdpersoon Robert Langdon (gespeeld door Tom Hanks) tijdens een speurtocht langs musea en monumenten in Amsterdam. In opdracht van Universal Pictures International Netherlands en Pathé werkte het bureau Don't Say Nothing het influencer-marketing concept voor de film uit.

Doel was om binnen een korte periode 'de moeilijk bereikbare millennial doelgroep' te bereiken en naar de bioscoop te trekken. Via de online kanalen van de influencers en bioscoopketen Pathé bereikte de campagne ruim één miljoen volgers binnen een dag. 

Claire Vogelenzang, marketing director bij Universal, laat weten: 'Mede dankzij deze vorm van contentmarketing heeft de release van de film een extra push gekregen. Dit is een nieuw onderdeel binnen de totale marketingcampagne, die ervoor gezorgd heeft dat de film op nummer één geopend is dit afgelopen weekend.'

Don't Say Nothing, dat ook voor partijen als TomTom en ID&T werkt, werkte het concept uit voor de Nederlandse markt, selecteerde de juiste influencers en producerde een zgn. high end video van de speurtocht. Bekijk de video hieronder:




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken