Influencers promoten nieuwe film 'Inferno'
- Content
- 20 okt 2016 @ 11:23
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- VloggenCommunicatieInteractieContentVideo
- 20 okt 2016 @ 11:23
- Redactie MarketingTribune
Op de premièredag van 'Inferno' kropen influencers als Tim Hofman, Dennis Weening en Sanne Vogel in de huid van hoofdpersoon Robert Langdon (gespeeld door Tom Hanks) tijdens een speurtocht langs musea en monumenten in Amsterdam. In opdracht van Universal Pictures International Netherlands en Pathé werkte het bureau Don't Say Nothing het influencer-marketing concept voor de film uit.
Doel was om binnen een korte periode 'de moeilijk bereikbare millennial doelgroep' te bereiken en naar de bioscoop te trekken. Via de online kanalen van de influencers en bioscoopketen Pathé bereikte de campagne ruim één miljoen volgers binnen een dag.
Claire Vogelenzang, marketing director bij Universal, laat weten: 'Mede dankzij deze vorm van contentmarketing heeft de release van de film een extra push gekregen. Dit is een nieuw onderdeel binnen de totale marketingcampagne, die ervoor gezorgd heeft dat de film op nummer één geopend is dit afgelopen weekend.'
Don't Say Nothing, dat ook voor partijen als TomTom en ID&T werkt, werkte het concept uit voor de Nederlandse markt, selecteerde de juiste influencers en producerde een zgn. high end video van de speurtocht. Bekijk de video hieronder:
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing