ING start YouTube-kanaal voor voetballende jeugd

ING start YouTube-kanaal voor voetballende jeugd
  • Content
  • 12 okt 2016 @ 13:33
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentDigitaalVideo

Jongeren spelenderwijs in contact brengen met voetbal, dat is het idee achter Only Football, het nieuwe YouTube-kanaal van ING. Hier kan de jeugd onder meer 'de gaafste voetbaltricks en -tips, de zoektocht naar nieuwe ballenjongens en -meiden en verrassende video's omtrent de wedstrijden van het Nederlands Elftal' vinden. ING hoopt hiermee jongeren te kunnen inspireren om in beweging te komen.

'ING Only Football is een prachtig online platform om jongeren te bereiken', zo stelt Steven Sedee, manager sportsponsoring bij ING Nederland. 'Bij ING sponsoren we het Nederlandse voetbal in de totale breedte en Only Football is een logische aanvulling in onze sponsoring. Met het YouTube-kanaal bereiken we jongeren actief in hun interessegebied en maken we echt impact. Zo dragen we bij aan het verder ontwikkelen van het jeugdvoetbal en helpen we om kinderen met meer plezier te laten voetballen.'

ING werkt hiervoor samen met de Cruyff Foundation, waar 'balvirtuoos' Soufiane Touzani ambassadeur van is. Voor de samenwerking met Only Football heeft hij een truc uit de kast getrokken genaamd de Cruijff-turn en roept hij jongeren op omze deze truc na te doen of in een nieuw jasje te steken.

Niels Meijer, directeur van de Johan Cruyff Foundation, laat weten: 'Het is mooi dat een nieuwe held van het hedendaagse voetbal de jeugd inspireert om te bewegen. Samen met ING stimuleren we met deze actie voetbalgrage kinderen om hun held na te doen door letterlijk in beweging te komen; een geschikte match dus.'

 



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken